Informatiebijeenkomst

Voorlichting begeleiding voor studenten met autisme (ASS)

Laatst gewijzigd op 28-04-2024 04:22
Informatiebijeenkomst over de UvA ondersteuning voor studenten met Autisme Spectrum Stoornis (ASS).
25-06-2024 14:00
Einddatum
25-06-2024 15:00
Building JK, Room 2.82., Roeterseilandcampus, Nieuwe Achtergracht, Amsterdam
Meld je aan

Iets voor jou?

Als je autisme hebt, heb je misschien extra ondersteuning en begeleiding nodig tijdens je studie. Deze voorlichtingsbijeenkomst is bedoeld voor (aankomende) UvA-studenten met een diagnose ASS en hun ouders en/of begeleiders. Tijdens deze bijeenkomst wordt onder andere aandacht besteed aan uitleg over de studiebegeleiding die de UvA biedt, en het beantwoorden van alle (praktische) vragen die je hierover hebt.

Belangrijk om te weten

• Om in aanmerking te komen voor de ASS begeleiding van de UvA heb je een diagnose nodig van een GGZ-instelling, particulier psycholoog of psychiater. Ook als je ambulante begeleiding krijgt vanuit de GGZ, kan je je aanmelden.
  • De ASS begeleiding is gericht op het zo goed mogelijk zelfstandig kunnen studeren. Voor hulp bij het zelfstandig wonen, of hulp voor psychische klachten is geen ruimte binnen de ASS begeleiding van de UvA.

Meer informatie:

For international students: