Tentamenperiode: langere openingstijden en extra studiezalen

Gepubliceerd op 12-10-2022 13:42
De tentamentijd is een drukke tijd. Daarom biedt de Bibliotheek ruime openingstijden. Vanaf 17 oktober t/m 27 oktober, zijn verschillende onderwijszalen beschikbaar om te studeren. De Posthoornkerk wordt weer gebruikt als studieplek. Er zijn online studiesessies in de Online Study Space en ruimte voor gezelligheid: op maandag 24 oktober vindt het UB Diner plaats in de UB Singel.

Uitgebreide openingstijden

Zie voor de gewijzigde openingstijden in de tentamenperiode (17-27 oktober) de studieplekkenpagina en houd de informatieschermen op de campus in de gaten voor de extra studiezalen.

In het weekend van 22 en 23 oktober is Learning Space REC A1 geopend van 08:00 tot 18:00 en zijn er onderwijszalen in REC E op de begane grond beschikbaar als studiezaal.

Deze tentamenperiode is op Science Park meer aanbod aan studieplekken, namelijk 225 studieplekken in het splinternieuw LAB42. Voor het boeken van onderwijsruimtes om in te studeren zie MapiqExterne link, informeer bij je studievereniging of aan de bibliotheekbalie.

Toegangsbeleid aangescherpt

Tijdens tentamenperiodes geldt een aangescherpt toegangsbeleid. Houd er rekening mee dat de Bibliotheek alleen toegankelijk is met een geldige UvA studenten- of medewerkerskaart. Externe leners kunnen uitsluitend boeken ophalen  of retourneren; gebruikmaken van studieplekken is niet mogelijk.

Studeren in de stilte van een kerk

Wie op zoek is naar een bijzondere studieplek kan van zaterdag 22 tot en met maandag 24 terecht in de Posthoornkerk. Van 09.00 - 19.00 uur zijn 75 studieplekken beschikbaar. Er is gratis koffie, thee en wifi. Reserveren is nodig: Reserveer een studieplekExterne link

Online Study Space: Studie-SOS

Tijdens de examenperiode zijn er gehoste studiesessies met medestudenten en workshops. In de korte workshops ga je direct meters maken en tijdens de Stress Recessen bieden onze studentenhosts tips of een luisterend oor.

Het programma, genaamd Studie-SOS, vindt plaats van maandag tot en met donderdag, van 10:30 - 15:30, in de Online Study Space tijdens samenstuderensessies. Deze studiesessies bestaan uit vaste studieblokken en pauzes onder begeleiding van een studenthost. Inschrijven is niet nodig. Je kunt je studiesessie beginnen in MsTeamsExterne link. Lees meer over Online Study Space

Schuif aan bij het UB Diner

In de tentamenweek, op maandag 24 oktober, is het weer het UB Diner. Een gezellig etentje van een uur, waar we je laten kennismaken met recepten uit de collectie van het Allard Pierson. Daarna kun je weer vol nieuwe energie een avondstudiesessie in. Meer informatie en aanmelden.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek