UvA Logo

Tentamenperiode (14-24 oktober): Extra openingstijden en real-time drukte informatie

Afbeelding: Monique Kooijmans

Gepubliceerd op 07-10-2024
De Bibliotheek heeft uitgebreide openingstijden tijdens de tentamenperiode en biedt in het weekend van 19 en 20 oktober 460 extra studieplekken. Vergeet niet je UvA-studentenkaart mee te nemen; zonder kaart is toegang niet toegestaan. Wil je effectief studeren? Doe mee aan de begeleide studiesessies, zowel fysiek als online. Controleer van tevoren de drukte op de studieplekkenpagina.

Check van tevoren even welke locatie het rustigst is via de studieplekkenpaginaExterne link . Zo vind je een fijne plek om je te concentreren. Voor het boeken van samenwerkruimtes of studiekabinetten, zie UvA Spacefinder (MapiqExterne link).

Universiteitskwartier, in het weekend

Afbeelding: Marta Adsarias

Het P.C. Hoofthuis is open in het weekend van 19 en 20 oktober van 09.00 uur tot 21.00 uur. In totaal zijn er 460 extra studieplekken beschikbaar.

Roeterseilandcampus, extra studieruimtes

Van maandag 21 tot en met donderdag 24 oktober zijn er verschillende collegezalen in gebouw J/K beschikbaar om te studeren. Je kunt 29 zalen op de begane grond en in de kelder gebruiken van 08:00 tot 20:00.

Toegangsbeleid aangescherpt

Tijdens tentamenperiodes geldt een aangescherpt toegangsbeleid (toegangsbeleidExterne link). Houd er rekening mee dat de Bibliotheek alleen toegankelijk is met een geldige UvA studenten- of medewerkerskaart. Zorg ervoor dat je je fysieke kaart meeneemt, want zonder kaart is toegang niet mogelijk.

Wil je echt maximaal gefocust studeren?

Afbeelding: Wouter van der Wolk

Doe mee aan de speciale begeleide studiesessies tijdens de tentamenperiode. Dagelijks van 10:00 tot 22:00 uur studeer je samen met medestudenten in een rustige omgeving, met ondersteuning van een host die de pomodoro-timer en de planning in de gaten houdt. Er is ook aandacht voor ontspanning, met korte meditaties begeleid door de studentenpsycholoog en peer-led check-ins om je focus te behouden en stress te verminderen. Deze sessies vinden plaats in de speciale Focus Room van de UB Singel of online via Microsoft Teams.

Sluit je aan?  Voeg toe aan agendaExterne link

Kijk ook bij

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek

Sluitingsdagen (academische kalender)chevron-right