Studeren tijdens tentamenperiode? Plan je bezoek

Gepubliceerd op 15-01-2024
De eerste tentamenperiode van het jaar komt er weer aan. Van 22 januari t/m 1 februari, biedt de Bibliotheek meer studieplekken en langere openingstijden. Wil je in het tentamenweekend studeren? P.C.Hoofthuis is weer open met 460 studieplekken. Bovendien is er ruimte voor gezelligheid: op 23 januari vindt het UB Diner weer plaats.

Wegens succes zijn weer alle 460 studieplekken in het P.C. Hoofthuis beschikbaar in het tentamenweekend, 09.00 uur tot 21.00 uur. Toegang is alleen mogelijk op vertoon van een geldige UvA collegekaart .

Weet jij waar je rustig kunt studeren?

Tijdens de tentamenperiode is het belangrijk te weten op welke locatie het minst druk is. Alle ruimere openingstijden en drukte-indicatoren vind je op de studieplekkenpagina( studieplekkenpaginaExterne link).

Voor het boeken van projectruimtes of studiekabinetten, zie UvA Spacefinder Externe link, informeer bij je studievereniging of aan de bibliotheekbalie.

Begeleide studiesessies tijdens tentamenperiode

Afbeelding: Wouter van der Wolk

Wil je optimale focus tijdens de tentamenperiode? Dan kun je je opgeven voor begeleide studiesessies. Deze vinden plaats op dinsdag, woensdag en donderdag, van 13.00 tot 18.30.

Begeleid studeren doe je in teamverband in de speciale Focus Room (kamer C.1.01) van de UB Singel, of online in een Microsoft Teams-omgeving. Er wordt gewerkt met een vaste dagindeling met, naast studeren, ruimte voor pauzes, reflectie, samenwerken en informatie delen.

Geef je voor de speciale ‘Exam Sessions’ op: https://outlook.office365.com/owa/calendar/OnlineStudySpace@Amsuni.onmicrosoft.com/bookings/Externe link

Toegangsbeleid aangescherpt

Tijdens tentamenperiodes geldt een aangescherpt toegangsbeleidExterne link. Houd er rekening mee dat de Bibliotheek alleen toegankelijk is met een geldige UvA studenten- of medewerkerskaart.

Schuif aan bij het UB Diner

Afbeelding: Marta Adsarias

Op dinsdag 23 januari vindt weer een UB Diner plaats, een gezellig etentje in de kantine van de Universiteitsbibliotheek (Singel) waar je een uur lang kunt genieten in het gezelschap van medestudenten. Tijdens dit diner krijg je tevens de kans om meer te weten te komen over de kookboekencollectie van de Bibliotheek. Voor deze editie is de maaltijd geïnspireerd op het thema 'Studentenkost'. Na het diner kun je weer vol nieuwe energie aan je studie beginnen.

De kosten voor het UB-diner bedragen 5 euro.

Reserveer jouw plek!Externe link

Kijk ook bij

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek