Tentamenperiode begint op 18 maart: langere openingstijden en extra studiezalen

Gepubliceerd op 07-03-2024
Voel je de spanning al opbouwen? De tentamentijd staat voor de deur. Daarom biedt de Bibliotheek extra studieplekken en ruimere openingstijden. Het P.C. Hoofthuis is in het weekend geopend, en op Roeterseilandcampus zijn er 800 extra studieplekken beschikbaar. Bovendien is er ruimte voor gezelligheid: op 26 maart vindt het UB Diner weer plaats.

Tijdens de tentamenperiode is het vooral belangrijk om van tevoren te weten welke locatie het minst druk is. De Bibliotheek heeft drukte-indicatoren die een live weergave geven van de bezetting van alle ruimtes met studieplekken.

Zie voor de gewijzigde openingstijden en drukte-indicatoren de studieplekkenpaginaExterne link en houd de informatieschermen op de campus in de gaten voor de extra studiezalen. Voor het boeken van samenwerkruimtes of studiekabinetten, zie UvA Spacefinder (MapiqExterne link), informeer bij je studievereniging of aan de bibliotheekbalie.

Universiteitskwartier, 460 meer studieplekken in het weekend

Afbeelding: Bibliotheek

Het P.C. Hoofthuis zal gedurende het weekend openblijven. In totaal zijn er 460 extra studieplekken beschikbaar op 23 en 24 maart van 09.00 uur tot 21.00 uur. Toegang is alleen mogelijk op vertoning van een geldige UvA studentenpas.

REC V, 800 extra studieplekken

Ontdek de studieruimtes in de kelder van de kantine en op de eerste verdieping van REC H.
Ontdekt de studieruimtes in de kelder van de kantine en op de eerste verdieping van REC H. Afbeelding: Wouter van der Veen.

Op Roeterseilandcampus wordt gebouw V vrijgemaakt als studieruimte. 800 extra studieplekken zijn beschikbaar van maandag 25 t/m woensdag 27 maart, met uitgebreide openingstijden: van 08.00 uur tot 20.00 uur.

Toegangsbeleid aangescherpt

Tijdens tentamenperiodes geldt een aangescherpt toegangsbeleidExterne link. Houd er rekening mee dat de Bibliotheek alleen toegankelijk is met een geldige UvA studenten- of medewerkerskaart.

Begeleide studiesessies

Afbeelding: Wouter van der Wolk

Als je tijdens de tentamenperiode maximale concentratie wilt bereiken, is het mogelijk om deel te nemen aan begeleide studiesessies. Deze sessies worden gehouden van 18 tot en met 28 maart van 10:00 tot 22:00 uur en worden geleid door een studentenhost.

Begeleid studeren vindt plaats in teamverband in de speciale Focus Room (kamer C.1.01) van de UB Singel, of online via Microsoft Teams. Een toegewijd team van hosts en begeleiders staat klaar om deze studiesessies succesvol te begeleiden.

Er wordt gewerkt volgens een vast dagprogramma waarin naast studeren ook ruimte is voor pauzes, reflectie, samenwerking en informatie-uitwisseling.

Geef je voor de ‘Exam SessionsExterne link’.

Schuif gezellig aan bij het UB Diner en test je peperkennis!

Afbeelding: Racool_studio on Freepik

Het klopt dat focus essentieel is, maar vergeet niet dat pauzes nemen net zo belangrijk kan zijn. Om die reden brengen we naast studieruimtes ook wat gezelligheid in jouw leven met het UB Diner op dinsdag 26 maart. In deze editie is de maaltijd geïnspireerd op het thema ‘Hete Pepers’.

De inloop begint om 18:30 uur en het diner zal naar verwachting tot 20:00 uur duren.

Het UB Diner is een perfecte kans om even te ontspannen, nieuwe mensen te leren kennen of simpelweg samen met vrienden te genieten van lekker eten.

De kosten voor dit speciale diner bedragen 5 euro. Koop je kaartje hierExterne link.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek