Welke opleiding volg je?
Informatie

Actuele informatie over de demonstraties vind je op uva.nl/demonstratiesExterne link.

Informatie voor
[ ingeschreven studenten ]
Welke opleiding volg je?
Informatie

Actuele informatie over de demonstraties vind je op uva.nl/demonstratiesExterne link.

UvA maakt start met livechat

Gepubliceerd op 03-04-2023 17:46
Om je online nog sneller en gemakkelijker te helpen, heeft de UvA een start gemaakt met livechat. Bij verschillende onderwerpen op student.uva.nl zie je nu steeds vaker een chat-button staan. Als je in de livechat een vraag stelt, krijg je binnen enkele minuten antwoord op je vraag. Buiten kantooruren krijg je de volgende werkdag antwoord via mail.
Toon informatie voor jouw opleiding
Nu zie je algemene informatie op deze site. Kies je opleiding om ook informatie te zien die specifiek voor jouw opleiding geldt, zoals deadlines, regelingen en contactgegevens.
Welke opleiding volg je?

Bij de start is de Central Student Service Desk (CSSD) het enige team dat achter de livechat zit. Maar we hebben ervoor gezorgd dat ook de vragen die niet voor de CSSD bedoeld zijn, automatisch op de goede plek terechtkomen. Op basis van het onderwerp wordt de vraag doorgestuurd naar het juiste team en krijg je via mail antwoord. Op deze manier hoeft je niet meer na te denken voor welke balie of afdeling je vraag bedoeld is, dat regelen wij voortaan voor je! 

Nadat we wat meer ervaring hebben opgedaan met deze manier van live support, gaan we meer balies en afdelingen uitnodigen om mee te doen aan de livechat. Ook gaan we proberen om veelvoorkomende vragen automatisch te beantwoorden, zodat je nog sneller geholpen wordt. Maar maak je geen zorgen, kom je er niet uit? Je kan op elk moment alsnog aangeven dat je contact wil met een medewerker. 

Ik ben betrokken geweest bij het testen van de chatfunctie. De livechat functie op de UvA studentensite is de perfecte middenweg tussen een e-mail sturen en bellen, en het gaat een stuk sneller. De chatbot geeft je mogelijk meteen antwoord, als je vraag simpel is. Anders geeft hij je de mogelijkheid te chatten met een medewerker, waarbij je wordt verzocht te kiezen onder welk onderwerp je vraag valt. Ik denk dat dit heel efficiënt werkt, omdat meteen duidelijk is waar je vraag onder valt. Als deze persoon je vraag niet kan beantwoorden, krijg je binnen een paar dagen antwoord via je studentenmail.
Rosa BergDerdejaars student Onderwijswetenschappen

‘Stel een vraag’ 

De livechat maakt onderdeel uit van ‘Stel een vraag’ in het vernieuwingstraject rondom student.uva.nl. Dit jaar willen we de site nog toegankelijker maken voor alle studenten en een compleet nieuwe versie van de ‘Mijn UvA’-app gaan aanbieden. Deze verbeteringen zijn onderdeel van de digitale agendaExterne link. Vanuit deze digitaliseringsstrategie van de UvA wordt het hele jaar door gewerkt aan het verbeteren van alle digitale services om het jou nog makkelijker te maken. 

Contact 

Heb je vragen of opmerkingen over de nieuwe functionaliteit? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services (telefoon +31 (0)20 525 1402, e-mail: servicedesk-icts@uva.nlExterne link).