Studeren in het tentamenweekend? Plan je bezoek

Gepubliceerd op 04-12-2023 09:25
De feestdagen komen er weer aan, evenals de laatste tentamens van het jaar. Van maandag 11 t/m donderdag 21 december biedt de Bibliotheek meer studieplekken en langere openingstijden. Wil je in het tentamenweekend studeren? Plan je bezoek.

Universiteitskwartier

Meer dan 400 extra studieplekken in het tentamenweekend

Alle 460 studieplekken in het P.C. Hoofthuis zijn beschikbaar op 16 en 17 december van 09.00 uur tot 21.00 uur. Toegang is alleen mogelijk op vertoon van een geldige UvA collegekaart.

Roeterseilandcampus (REC-V)

800 extra studieplekken

Op de Roeterseilandcampus kun je in gebouw V studeren van maandag 18 t/m donderdag 21 december. Er zijn meer dan 800 extra studieplekken beschikbaar van 08.00 uur tot 20.00 uur.

Tijdens de tentamenperiode is het belangrijk te weten welke locatie het minst druk is. Alle ruimere openingstijden en drukte-indicatoren vind je op de studieplekkenpaginaExterne link op de website van de Bibliotheek.

Voor het boeken van projectruimtes of studiekabinetten, zie UvA Spacefinder (Mapiq)Externe link. Informeer bij je studievereniging of aan de bibliotheekbalie.

Begeleide studiesessies tijdens tentamenperiode

Wil je optimale focus tijdens de tentamenperiode? Dan kun je je opgeven voor begeleide studiesessies. Deze vinden van 11 t/m 21 december elke dag plaats, van 10.00 tot 22.00 uur.

Begeleid studeren doe je in teamverband in de speciale Focus Room (kamer C.1.01) van bibliotheeklocatie UB Singel, of online in een Microsoft Teams-omgeving. Een speciaal team van hosts en begeleiders staat voor je klaar en leidt de studiesessies in goede banen.

Er wordt gewerkt met een vaste dagindeling. Naast studeren is er ruimte voor pauzes, reflectie, samenwerken en het uitwisselen van informatie.

Geef je nu opExterne link

Toegangsbeleid aangescherpt

Tijdens tentamenperiodes geldt een aangescherpt toegangsbeleidExterne link. Houd er rekening mee dat de Bibliotheek alleen toegankelijk is met een geldige UvA studenten- of medewerkerskaart.

Kijk ook bij

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek