De nieuwe studentensite is live

Gepubliceerd op 05-09-2022 11:00
De studentensite heeft een heel nieuw uiterlijk en een nieuwe navigatie, waardoor je sneller de juiste informatie kan vinden voor jouw opleiding, op één plek.

De juiste informatie op één plek

De homepage is dé plek waar alle, voor jou relevante, informatie rondom je opleiding samenkomt. Wanneer je bijvoorbeeld inlogt op de homepage, zie je meteen jouw eigen rooster op je persoonlijke dashboard, waarop je ook praktische informatie en links naar andere apps kunt zien. Ook de navigatie is aangepast, voorheen zocht je van A tot Z, nu kom je binnen een paar klikken bij de juiste informatie terecht. Wanneer je je eigen opleiding eenmalig selecteert, vind je via het menu ‘onderwerpen’ snel wat je zoekt.

De student staat centraal

Achter de schermen heeft de UvA hard gewerkt aan student.uva.nl, zodat je binnen een paar klikken kan vinden wat je zoekt. Bij de ontwikkeling van de site sta jij als student centraal. Een diverse groep studenten is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de site en heeft om de paar weken de resultaten van de site-ontwikkelaars getest. Daarbij waren inclusiviteit en toegankelijkheid belangrijke kernwaarden. De feedback uit deze testsessies is waardevol geweest en heeft bijgedragen aan een zo optimaal mogelijk werkende site.

Geef jouw mening

Wil jij ook een keer aan een testsessie deelnemen? Dat kan! Want we gaan door met het verbeteren van de site en het toevoegen van nieuwe opties. Meld je hier aan voor het UvA-panel

Wil je snel even feedback geven of heb je een tip om de site nog beter te maken? Gebruik dan de feedback-knop aan de rechterkant van elke pagina.

Wat kun je nog meer verwachten?

In het najaar zullen we stap voor stap nieuwe opties toevoegen aan de site en de site verder verbeteren. Denk aan de mogelijkheid voor het online stellen van vragen en online dingen regelen, zoals een afspraak met een medewerker inplannen.

Dit is én blijft onze focus:

1. De juiste informatie op één plek.
  2. Persoonlijk dashboard met je rooster en resultaten.
  3. Je blijft op de hoogte van nieuws en events.
  4. Je kunt via de site vragen stellen.
  5. Dingen online regelen (zoals het inplannen van een afspraak) is straks gemakkelijk.

We houden jou en je medestudenten natuurlijk op de hoogte.