Student met uitzicht

Economie en Bedrijfskunde Summer Schools

Laatst gewijzigd op 18-06-2024 10:28
Daag jezelf uit en verdiep je kennis van Economie en Bedrijfskunde tijdens een van de korte programma’s bij onze partneruniversiteiten.

Summer School Programma’s 2024

Deze Summer School programma’s worden aangeboden door partneruniversiteiten van UvA Economie en Bedrijfskunde (EB). Op de UvA World Map vind je meer informatie over de bestemming, het programma, de data, accommodatie, geschatte kosten, excursies en meer.

Selecteer altijd je eigen opleiding op de UvA World Map. Sommige overeenkomsten zijn namelijk opgezet voor een bepaald studieprogramma en andere zijn op faculteitsniveau.

Je kunt op de UvA World Map kiezen uit 2 soorten programma’s:

• Faculty-free (Summer School overeenkomst met UvA EB)
  • Faculty-paid (zonder Summer School overeenkomst met UvA EB)

Faculty-free in 2024

• ESSEC Business School: Innovation and Entrepreneurship - Rabat (Morocco) campus
  • Frankfurt School of Finance & Management: The Finance and Management Bootcamp
  • University of Ljubljana: Take the Best from East and West
  • Technische Universität München: Sustainable Energies and Entrepreneurship
  • Technische Universität München: Entrepreneurship & Digital Innovation

Wanneer?

De Summer School programma's vinden plaats in verschillende periodes in de zomer, afhankelijk van de universiteit die je kiest en het programma.

Voorwaarden voor alle aanmelders

Alle aanmelders dienen aan de onderstaande voorwaarden voor de faculty-free Summer School programma’s te voldoen:

Hou er rekening mee dat gastuniversiteiten extra toelatingseisen kunnen stellen.

Kosten

Als je wordt genomineerd voor een van onze faculty-free programma's, hoef je geen lesgeld voor dat specifieke programma te betalen. Hou wel rekening met andere kosten, zoals accommodatie, eten, excursies, verzekering en visum. Faculty-paid programma's moet je zelf betalen.

Aanmelden

Inschrijven voor de Summer Schools kon tot en met dinsdag 23 april 2024. Neem contact op met het EB Exchange Office als je na deze deadline alsnog interesse hebt in een Summer School programma en je je niet hebt aangemeld.

Als je interesse hebt in een faculty-paid programma, dan vind je meer informatie over de aanmeldprocedure op de website van de gastuniversiteit.

Na je aanmelding

Selectie vindt plaats door middel van een willekeurige loting volgens de onderstaande stappen:

1. We controleren je aanmelding en bekijken of je aan alle voorwaarden voldoet;
  2. We bepalen je prioriteitscategorie (we controleren of je hebt deelgenomen aan of gaat deelnemen aan een uitwisseling);
  3. De eerste loting vindt plaats onder de studenten die een prioriteit hebben (studenten die niet deelnemen aan een uitwisseling hebben voorrang);
  4. Indien niet alle plekken zijn vergeven, zal er opnieuw worden geloot onder de overgebleven studenten.

Je wordt uitgesloten van de loting als je aanmelding onvolledig is of als je geen betalende UvA-student bent tijdens het Summer School programma.

Goedkeuring van vakken

Als je de Summer School vakken op je cijferlijst wil hebben, dan moet je een verzoek indienen bij de examencommissie om goedkeuring te vragen voor de vakken die je wil volgen.

• Je kunt je verzoek bij de examencommissie indienen zodra je de aanvraag van de vakken die je in het buitenland gaat volgen hebt afgerond en als je de examencommissie de beschrijvingen van de vakken waarvoor je je hebt aangemeld (inclusief aantal studiepunten, niveau van de vakken, wekelijkse onderwerpen en literatuur) kunt verstrekken.
  • Hou er rekening mee dat in het buitenland gevolgde vakken op drie manieren in je studieprogramma kunnen worden opgenomen: als vrijstelling voor verplichte vakken, als keuzevak of als extracurriculair vak.
  • Het duurt maximaal zes weken voordat de examencommissie je aanvraag in behandeling heeft genomen en een beslissing heeft genomen.