Roeterseilandcampus - Gebouw G, Straat: Nieuwe Achtergracht 129-B, Ruimte: GS.05. Vanwege beperkte zaalcapaciteit is deelname op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Leraren moeten zich hieraan houden.
Volgens het concept van narratieve identiteit heeft identiteit de vorm van een levensverhaal. Een gevoel van coherentie binnen een levensverhaal is daarbij essentieel. Het verbindt het verleden, het heden en de mogelijke toekomt en biedt daarmee een gevoel van richting en betekenis in het leven. Een coherente narratieve identiteit bestaat uit drie dimensies: (1) autobiografische redeneren, waarbij individuen kunnen reflecteren op het verleden en verbanden kunnen leggen; (2) structurele aspecten, waarbij iemand in staat is om een chronologische opbouw te creëren in zijn/haar levensverhaal; en (3) motivationele en affectieve thema’s, waarbij motivatie en emoties een rol spelen.
Oorspronkelijk werd de narratieve identiteit gemeten aan de hand van een gestructureerd interview. Lind et al. (2024) heeft een vragenlijst ontwikkeld die deze dimensies van narratieve identiteit meet. Daarnaast hebben ze een vierde dimensie toegevoegd: narratieve identiteit verstoring, waarbij wordt gekeken naar verstoringen in het levensverhaal. Deze masterthesis heeft als doel deze vragenlijst te vertalen naar het Nederlands en te valideren. Daarnaast wordt onderzocht in hoeverre deze dimensies samenhangen met internaliserende problematiek, waaronder angst-, depressieve- en eetstoornissymptomen.