Schuif aan bij het UB Diner met als thema reizen

Laatst gewijzigd op 17-05-2024 15:25
In de aankomende tentamenperiode is er weer een UB Diner. Een gezellig etentje van een uur met andere studenten, waarbij je meteen wat kennis opdoet over de collectie kookboeken van de Bibliotheek. In deze editie is de maaltijd geïnspireerd op het thema 'reisvoer' en er zal het reisspel 'PimPamPet' worden gespeeld. Daarna kun je weer vol nieuwe energie aan je studie beginnen. Kosten: 5 euro.
28-05-2024 18:30
Einddatum
28-05-2024 20:00

Kantine, UniversiteitsbibliotheekExterne link, Singel 425, Amsterdam

Met deze editie van het UB Diner staat het thema 'reisvoer' centraal, waardoor we ons volledig kunnen onderdompelen in de wereld van reizen. De maaltijd is geïnspireerd op een recept van KLM uit de jaren '50, en je kunt tijdens een potje 'PimPamPet'' een prachtig kookboek uit de collectie winnen.

Collectie kookboeken

Afbeelding met dank aan KLM

In de jaren vijftig was reizen per vliegtuig slechts voorbehouden aan de rijkere bovenklasse, wat duidelijk te zien is in de menukaarten uit die tijd. Tijdens het UB Diner zal conservator Charlotte Kleyn meer interessante aspecten belichten over de collectie kookboeken van de Bibliotheek. Deze collectie omvat een diverse verzameling menukaarten, afkomstig van Nederlandse restaurants, privépartijen, buitenlandse restaurants en vervoersbedrijven zoals scheepvaart, spoorwegen en luchtvaartmaatschappijen, van de negentiende eeuw tot nu.

Voor deze editie serveren we: romige aardappelpuree met gestoofde spinazie, aubergine "steak" met tahina en sumac, en een Provençaalse tomaat uit de oven. Dit heerlijke menu wordt bereid door kok Evert Te Pas.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek