Colloquiumpunten

Presentatie Masterthese - Klaudia Parisi - Klinische Ontwikkelingspsychologie

Laatst gewijzigd op 21-05-2024 16:12
Het effect van fysieke activiteit op het geheugen, gemodereerd door ADHD-symptomen.
Startdatum
31-05-2024 14:00
Einddatum
31-05-2024 15:00
Locatie

Roeterseilandcampus - Gebouw G, Straat: Nieuwe Achtergracht 129-B, Ruimte: GS.05

Samenvatting Het is algemeen bekend dat individuen met ADHD dagelijks meerdere obstakels moeten overwinnen, vooral op het gebied van concentratie en toetsing in de schoolsetting. Eerder onderzoek heeft aangetoond dat fysieke activiteit gunstige mentale effecten heeft op zowel korte als lange termijn, en dat fysieke activiteit voor individuen met ADHD-symptomen op verschillende cognitieve gebieden voordelen kan hebben. Er is echter nog geen onderzoek gedaan naar het effect van fysieke activiteit op het geheugen – dit terwijl het geheugen op scholen de belangrijkste en voornaamste vorm van toetsing is. Deze scriptie onderzoekt het effect van fysieke activiteit op het geheugen en of dit effect wordt gemodereerd door ADHD-symptomen.