Geef je scriptieproces een boost: plan je doelen voor de finish

Laatst gewijzigd op 03-06-2024 10:12
Juist in de laatste maand van het collegejaar is het lastig om jezelf te motiveren voor je scriptie. Daarom organiseren we een speciale plansessie om je te helpen. Het doel is het opstellen van een motiverende en haalbare planning voor de laatste fase. Krijg praktische tips en tools van ervaren scriptiecoaches om weer overzicht te krijgen in wat je nog moet doen om je scriptie af te ronden.
Startdatum
03-06-2024 11:00
Einddatum
03-06-2024 18:00

Focus Room (C1.01) in de UB Singel.

Het programma

• 11:00 - 11:30: Introductie en dagplanning
  • 11:30 - 12:10: Miniworkshop door twee ervaren scriptiecoaches met praktische tools voor het opzetten en structureren van je planning.
  • 12:10 - 18:00: Studiesessie onder leiding van een studentenhost

Scriptiecoaches en het Schrijfcentrum

Tijdens de sessie op 3 juni werk je samen met medestudenten aan het opstellen van je eigen planning. Je deelt ervaringen en uitdagingen rondom plannen en ontvangt feedback en ondersteuning van de scriptiecoaches. Neem de tijd om een realistische planning te maken die bij jou past.

Na het plannen werk je verder aan je scriptie tijdens de studiesessie. Tutoren van het Schrijfcentrum zijn tijdens de sessie aanwezig om je te ondersteunen bij academisch schrijven, structuur, planning en taal.

Afbeelding: Benjamin van der Veen

Blijf op koers met onze vervolgsessies

Tot en met 1 juli is er elke maandag een scriptiesessie die je begeleidt in het proces van je scriptie. We starten elke sessie met de planning die je tijdens de workshop hebt gemaakt. Aan de hand daarvan maak je een dagplanning, hierdoor blijf je gemotiveerd om je planning te blijven gebruiken en gefocust te blijven op je doelen. Het Schrijfcentrum en de scriptiecoaches zijn elke maandag aanwezig in de scriptiesessies.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek