Cursus

Blijf gemotiveerd en gefocust met de zomerstudiesessies

Laatst gewijzigd op 01-07-2024 12:11
Wil jij deze zomer doorpakken met je studie? Doe mee aan de begeleide studiesessies. Van 8 juli tot 28 augustus, elke maandag en woensdag van 10.00 tot 14.00 uur, studeer je samen met andere gemotiveerde studenten in een stimulerende omgeving. Maak gebruik van de vaste structuur en de sociale steun van je medestudenten.
Startdatum
08-07-2024 10:00
Einddatum
28-08-2024 14:00
Locatie

Je kunt de sessies zowel online (via MS Teams) als op locatie volgen in het Roeterseilandcampus, Library Learning Centre (REC H), zaal H 1.01.

Meld je aan

Hoe ziet zo'n studiesessie eruit?

Er wordt gewerkt met een vaste dagindeling met, naast studeren, ruimte voor pauzes, reflectie en het uitwisselen van studietips. Studenthosts begeleiden het hele proces.

Samenwerken

Elke maandag kun je deelnemen aan een begeleide studiesessie.
Afbeelding: iStock

Tijdens de studiesessie koppelen we je aan een medestudent, zodat je ook buiten de sessies een ‘accountability partner’ hebt. Samen maak je een planning, bespreek je je voortgang en daag je elkaar uit om gefocust te blijven. Elke sessie vorm je een nieuw duo. Zo bouw je ook een waardevol netwerk op van medestudenten.

Wat is begeleid studeren?

Begeleid studeren is een uniek programma dat speciaal door de Bibliotheek is ontwikkeld. Door samen te studeren vergroot je niet alleen je kennis en vaardigheden, maar krijg je ook meer zelfvertrouwen.

Kijk ook bij

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek