Workshop

Beheer je citaties: ontdek Zotero citatiemanagement en optimaliseer je onderzoek

Laatst gewijzigd op 24-04-2024 13:24
Zotero is een uitstekend citatiebeheersysteem voor zowel Mac als Windows. In deze workshop leer je hoe je literatuurverwijzingen kunt opslaan, citaties en een lijst met referenties in je tekst kunt invoegen, en hoe je kunt samenwerken met anderen. De workshop bestaat uit een demonstratie en praktische oefeningen.
Startdatum
11-06-2024
Einddatum
11-06-2024

Potgieterzaal, Universiteitsbibliotheek Singel

di 11 jun. 2024 , 15:00 - 17:00 (CET)
Juni: Beheer je citaties: ontdek Zotero, Noor Breuning
Afbeelding: Monique Kooijmans

Wil je al je verwijzingen naar relevante bronnen bijhouden? Zotero is een van de drie door de UvA ondersteunde citatiebeheersystemen. Met Zotero kun je relevante literatuur verzamelen en moeiteloos citaties en bibliografieën toevoegen.

Zotero is een uitstekende keuze als je een Mac of een Windows-computer gebruikt en met grote hoeveelheden verwijzingen werkt. Als je een citatiestijl met voetnoten gebruikt, is Zotero ook perfect voor jou.

Dit is een introductieworkshop voor nieuwe Zotero-gebruikers.

Na succesvolle afronding kun je:

• Literatuurgegevens opslaan in je eigen persoonlijke Zotero-verzamelingen;

• Je verzamelingen beheren;

• Je persoonlijke Zotero-verwijzingen gebruiken om consistente citaties en een bibliografie te garanderen bij het schrijven van je paper of scriptie; en

• Groepen maken om samen te werken met anderen.

Andere citatiebeheersystemen zijn onder meer Mendeley en RefWorks. Als je moeite hebt met kiezen, bekijk dan het overzicht van voor- en nadelen (PDF) Externe linkvan elke citatietool.

De workshop bestaat uit een demonstratie en praktische oefeningen.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek