Schuif aan bij de oktobereditie van het UB Diner

Laatst gewijzigd op 11-10-2023 16:37
Tijdens de tentamenperiode, op dinsdag 24 oktober, is er weer een UB Diner. Een gezellig etentje van een uur, waarin je nieuwe studiegenoten ontmoet en een gerecht proeft uit de collectie Geschiedenis van de Voeding. In deze editie is de maaltijd geïnspireerd op het oudste kookboek 'Eenen seer schoonen ende excellenten coc-boeck' (uit 1593).
24-10-2023 18:00
Einddatum
24-10-2023 19:30

Kantine, Universiteitsbibliotheek, Singel 425, 1012 WP Amsterdam

UB-pot schaft een rijke uiensoep met gember, suiker, bier en een hartige havermout met specerijen en broodcroutons. Deze maaltijd is geïnspireerd op het oudste kookboek 'Eenen seer schoonen ende excellenten coc-boeck'(eerste druk uit 1593). Samen met conservator Charlotte Kleyn neemt je een kijkje in de elitekeuken van de late middeleeuwen waarin veel specerijen worden gebruikt.

In een korte pubquiz kun je door jouw eigen kennis en neus te gebruiken een exemplaar van het kookboek winnen.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek