Event

Schuif aan bij de nieuwe editie van het UB Diner

Laatst gewijzigd op 13-03-2023 14:49
In de tentamen periode, kleurt de kantine rood-wit-groen! Tijdens het UB diner wordt de aandacht gevestigd op de Italiaanse kookboeken van de Bibliotheek.
Startdatum
28-03-2023 18:30
Einddatum
28-03-2023 19:30
Locatie

Tijdens het vierde UB-diner vestigen wij ditmaal de aandacht op de Italiaanse kookboeken uit de Collectie Geschiedenis van de Voeding van het Allard Pierson. Vragen die tijdens het UB-diner aan bod komen zijn: Hoe zag de Italiaanse keuken eruit zonder tomaat? Sinds wanneer eten wij pasta in Nederland? En hoe zit het met pizza?

Het Italiaanse recept wordt uit de omvangrijke culinaire collectie gekozen door een UvA-student, samen met het team Programmering en Charlotte Kleyn, conservator Geschiedenis van de Voeding van het Allard Pierson. De zoektocht naar het perfecte recept wordt vastgelegd en wordt getoond tijdens het diner. De feestelijke maaltijd, bestaande uit kleine gerechten, die worden gedeeld over de disgenoten, shared dining geheten, wordt ook deze keer bereid door kok Evert Te Pas.

Kijk ook bij

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek