Afbeelding: Freepik

FilmclUB: Why movies matter? Billy Wilder's 'Sunset Boulevard'

Laatst gewijzigd op 11-11-2023 09:59
Naar aanleiding van de recente staking onder scenarioschrijvers en acteurs verkent de FilmclUB belangrijke momenten uit de geschiedenis van de filmindustrie. De film 'Sunset Boulevard' zal worden vertoond. UvA-historicus Ruud van Dijk en regisseur Allan Arkush zullen een inleiding geven. Deze avond wordt gehost door studievereniging Off-Screen.
06-12-2023 18:30
Einddatum
06-12-2023 22:00

Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek, Singel 425, 1012WP Amsterdam

Afbeelding: Freepik

Naar aanleiding van de recente staking van scenarioschrijvers en acteurs, zal de Bibliotheek's FilmclUB  zich verdiepen in belangrijke momenten uit de geschiedenis van de filmindustrie en de huidige ontwikkelingen onder de loep nemen.

UvA-historicus Ruud van Dijk en de Amerikaanse regisseur Allan Arkush (via Zoom) zullen een inleiding verzorgen. Ook zal in deze editie  aandacht worden gegeven aan de filmcollectie van de Bibliotheek. Deze avond wordt gehost door studievereniging Off-Screen.

Sunset Boulevard

Niet alles in Hollywood is glitter en glamour. De filmindustrie kan iemand razendsnel tot een beroemdheid maken, maar als de verkoopcijfers zakken, is de ster van gisteren vandaag vergeten. Niemand had hier een scherper oog voor dan de regisseur Billy Wilder, wiens 'Sunset Boulevard' nog steeds wordt beschouwd als een van de scherpste portretten van de filmindustrie.

ClUB

De FilmclUB is een editie van de Club, een interdisciplinaire samenkomst in afwisselende vormen waarbij aan de hand van literatuur, toneel, film, muziek en andere werken gedachten worden uitgewisseld. De ClUB wordt georganiseerd door een studievereniging, studenteninitiatief of individuele student, en er is doorgaans een deskundige aanwezig om een inhoudelijke of verdiepende toelichting te geven.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek