Alle informatie op één plek: student.uva.nl

Gepubliceerd op 25-08-2023 14:30
Student.uva.nl is dé website die je als UvA-student moet onthouden. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt tijdens je studie. Je checkt hier eenvoudig je rooster en studieresultaten. En je blijft op de hoogte van het laatste nieuws en events die je niet wil missen.

Dashboard met rooster, studieresultaten, nieuws en events

Na het inloggen op student.uva.nl zie je een overzichtelijk dashboard met je rooster en je studieresultaten. Handig om in één oogopslag je studievoortgang te bekijken. Ook zie je op de homepage het laatste nieuws over je studie en de UvA. Zo ben je altijd goed op de hoogte van wat er speelt op de universiteit.

Last van FOMO? In het evenementenoverzicht vind je alle interessante events, zoals workshops over omgaan met stress, UvA-events en sportieve activiteiten. Zo hoef je niet meer bang te zijn om iets te missen.

Alle informatie die je nodig hebt

Ook vind je op student.uva.nl alle informatie die je nodig hebt. Van een instructie voor WIFI tot de openingstijden van de campussen, en van contactgegevens van je studieadviseur tot tips voor wonen in Amsterdam. En dat is nog niet alles. Via student.uva.nl heb je ook direct toegang tot de essentiële apps, zoals je webmail, vakaanmelding en Canvas, voor al je studiemateriaal en opdrachten.

Stel je vragen via de chat

Heb je een vraag, maar weet je niet bij wie je terechtkunt? Op student.uva.nl heb je een chat waar je al je vragen kunt stellen (via de knop 'Stel je vraag'). Tijdens kantooruren krijg je hier binnen enkele minuten antwoord. Daarbuiten krijg je de eerstvolgende werkdag een reactie.

Weet je wel voor wie je vraag bestemd is, maar ben je op zoek naar de contactgegevens? Onder Contact vind je een overzicht met contactgegevens van alle studentendecanen, - psychologen, studieadviseurs, vertrouwenspersonen, de onderwijsbalie en meer.

Pushnotificaties voor cijfers en roosterwijzigingen

Zit jij ook weleens te F5-en totdat je nieuwe cijfer er is? Of sta je weleens voor een dichte deur omdat je een roosterwijziging hebt gemist? Op student.uva.nl kun je op je telefoon en/of laptop pushnotificaties aanzetten. Bij nieuwe studieresultaten en last-minute roosterwijzigingen krijg je dan een pushnotificatie op je telefoon of laptop. Ga naar student.uva.nl/profiel om de pushberichten te activeren.