UvA e-mailadres aanpassen vanwege spelfout of andere naam

Laatst gewijzigd op 19-02-2024 13:31
In sommige gevallen kun je jouw UvA e-mailadres aanpassen. Je doet dat zelf door je naam aan te passen in Studielink.

Je kunt je UvA mailadres aanpassen als er een spelfout in staat of als je je naam officieel veranderd hebt. Het gebeurt soms ook dat je UvA e-mailadres niet wenselijk is, bijvoorbeeld als je meerdere officiële achternamen hebt, waarvan je er slechts één gebruikt.

E-mailadressen worden automatisch aangemaakt aan de hand van je roepnaam en achternaam (inclusief tussenvoegsels) zoals deze in Studielink staan. Als je jouw UvA e-mailadres wilt veranderen, moet je je naam eerst in Studielink aanpassen. Log hiervoor in Studielink in met je DigiD. De koppeling tussen de informatie uit Studielink en onze ICT-systemen gebeurt 's nachts, dus het kan maximaal 24 uur duren voordat je naam goed in onze systemen staat.

Heb je geen toegang tot Studielink of is je inschrijving buiten Studielink om geregeld? Neem dan contact op met de Central Student Servicedesk (CSSD).

Stap 2: aanpassen e-mailadres

Naam aangepast in Studielink? Volg dan deze stappen om ook je e-mailadres te veranderen:

• Open een browser en ga naar de webpagina id.uva.nl/detailsExterne link.
  • Log in met je UvAnetID en je bijbehorende wachtwoord.
  • Controleer of je gegevens goed zijn ingevuld en scroll naar beneden.
  • Onderaan de pagina staat je huidige e-mailadres met daaronder de knop ‘Genereer je e-mailadres’. Als je hierop klikt, wordt je huidige e-mailadres vergeleken met de gegevens uit Studielink.
  • Komen deze gegevens niet met elkaar overeen, dan wordt er automatisch een nieuw e-mailadres aangemaakt op basis van de meest recente gegevens uit Studielink. Je krijgt hier de optie het e-mailadres te accepteren of af te wijzen. Als je het afwijst omdat je e-mailadres nog niet klopt, neem dan even contact op met Servicedesk ICTS. Accepteer je het nieuwe e-mailadres, dan wordt je oude e-mailadres automatisch naar een alias omgezet. Zo loop je geen communicatie mis. Het nieuwe e-mailadres wordt daarna automatisch als je primaire e-mailadres ingesteld.

Verwerkingstijd

Het controleren of het e-mailadres beschikbaar is en het verwerken ervan kan ongeveer 5 minuten duren. In de tussentijd vragen we je de webpagina niet te verversen.

Het synchroniseren van je nieuwe e-mailadres tussen alle ICT-systemen duurt maximaal 24 uur. In de tussentijd blijf je gewoon bereikbaar via het oude e-mailadres dat als alias is toegevoegd.

Servicedesk ICT Services

De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.

Contactgegevens

De Servicedesk ICT Services is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

phoneBellen+31 (0)20 525 1402