Studeren in de bibliotheek
Event

Studiesessie special: Get ready for exam week! (Engels)

Laatst gewijzigd op 27-05-2024 12:33
Wil je dat laatste stukje van het semester goed afronden? Doe mee met deze speciale Studiesessie (Engelstalig). Leer met je medestudenten gefocust aan je taken werken. Met gratis diner met Syrische mezze voor deelnemers op REC!
Startdatum
13-06-2024 13:00
Einddatum
13-06-2024 19:00

REC H1.01

Iets voor jou?

Wil je uitstelgedrag voorkomen? En goed voorbereid de tentamenweek ingaan? Doe mee aan deze speciale studiesessie. Onder het motto 'knallen met z’n allen' ga je met medestudenten samen aan de slag met effectief plannen en gefocust werken aan taken. We sluiten af met een gratis diner Syrische mezze. Deze studiesessie vindt plaats op 3 locaties: Roeterseiland, UB Singel en online.

Programma

• 13.00 – 13.45 Training door een studentendecaan waarin je een effectieve planning maakt
  • 13.45 -  18.30 Begeleide studiesessie om aan je taken te werken
  • 18.30 – 19.00 samen dineren: gratis diner met Syrische mezze (alleen voor deelnemers REC)

Waarom meedoen?

Onderzoek toont aan dat een gedegen planning, gecombineerd met effectieve studietechnieken, leidt tot de beste resultaten. De studiesessies bieden een gestructureerd programma met studieblokken, pauzes en reflectiemomenten om je concentratie te ondersteunen. De hosts zijn er om je te ondersteunen en je taken af te maken zonder uitstelgedrag.

Tentamensessie van de bibliotheek

De Bibliotheek organiseert tijdens de tentamenperiode dagelijkse studiesessies waarin je samen studeert onder leiding van een studentenhost. Een goede voorbereiding en de juiste ondersteuning helpen je om het beste uit jezelf te halen.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek