Informatiebijeenkomst

Studeren met een functiebeperking

Laatst gewijzigd op 18-07-2024 04:23
Hoe de UvA je kan ondersteunen bij het volgen van onderwijs en het afleggen van examens
Startdatum
19-08-2024 17:00
Einddatum
19-08-2024 18:00
Meld je aan

Iets voor jou?

Een handicap of chronische ziekte kan je in je studie belemmeren, het studeren moeilijker maken en je extra tijd en energie kosten. Soms is het zichtbaar (je bent blind of rijdt in een rolstoel), maar vaak is een handicap onzichtbaar, bijvoorbeeld in het geval van dyslexie, ADD, ADHD, autisme of een psychische aandoening.

Heb je een ondersteunende vraag bij het volgen van onderwijs of het afleggen van examens, dan helpt de UvA je hier graag mee. Afhankelijk van je functiebeperking biedt de UvA verschillende mogelijkheden voor ondersteuning bij het volgen van onderwijs en het afleggen van examens om je zo prettig mogelijk te laten studeren. In de voorlichting vertellen de studieadviseur, studieadviseur en het Student Disability Platform je hoe je deze praktische zaken het beste kunt regelen.

Alvast zelf aan de slag?

Lees alvast de informatie op de website: studeren met een functiebeperking, dyslexie of chronische ziekte.

Trainingscentrum Student Services

envelopeStuur een e-mailtraining-sts@uva.nl