Informatie

Actuele informatie over de demonstraties vind je op uva.nl/demonstratiesExterne link.

Informatie

Beeldmerk Vrijheidsdag 2024
Event

Studentenverzet & Protest in oorlogstijd

Laatst gewijzigd op 17-04-2024 13:56
Vier op 5 mei samen de vrijheid en het studentenactivisme onder het genot van een gratis kom Vrijheidssoep. Dit jaar geeft Amnesty International de training Recht op protest.
Startdatum
05-05-2024 12:00
Einddatum
05-05-2024 14:30

CREA

In het hart van het culturele studentencentrum van Amsterdam kun je dit jaar genieten van de Vrijheidssoep terwijl je wordt voorgelicht over de rijke geschiedenis van studentenactivisme tijdens de Tweede Wereldoorlog en daarna. Verwacht interessante (korte) lezingen, een training van Amnesty International over het recht om te protesteren en natuurlijk een heerlijke kom gratis Vrijheidssoep. Er is ook tijd om met (mede)studenten te praten over vrijheid.

Doel is om studenten, activisten en leden van de gemeenschap samen te brengen om de vrijheid te vieren, de geschiedenis van studentenactivisme te verkennen en individuen uit te rusten met de nodige middelen om op te komen tegen wereldwijd onrecht.

Het evenement wordt georganiseerd door ASVA, AISA en CREA en de lezing en training door Amnesty International zal Engels gesproken zijn. Nederlandstaligen zijn vanzelfsprekend ook welkom.