Event

Rondleiding door The Black Archives

Laatst gewijzigd op 05-03-2024 14:01
The Black Archives verzorgt een rondleiding rond hun archief in de Bijlmer. Zo staan we stil bij het gebrek aan zwarte geschiedenis in kennisinstituten, de rol van zwart activisme en het belang van zwarte archieven.
Startdatum
19-03-2024 15:45
Einddatum
19-03-2024 18:15

Bijlmerplein 140, 1102 DM Amsterdam

Tijdens de rondleiding leren we over het effect van racisme op de hedendaagse maatschappij en het belang van zwarte (stads)archieven in het bestrijden van racisme en het bevorderen van antiracisme.

Programma

• Welkom en introductie door Central Diversity Officer Machiel Keestra en The Black Archives
  • Rondleiding door het archief

Wanneer er voldoende aanmeldingen zijn, is er de optie om ook een stadswandeling door de Bijlmer te maken.