Opening academisch jaar 2023-2024

Opening academisch jaar 2023-2024: Pleidooi voor tolerantie

Laatst gewijzigd op 14-08-2023 14:06
Kom naar de opening van het academisch jaar waar collegevoorzitter Geert ten Dam en burgemeester Femke Halsema zullen pleiten voor tolerantie in het debat, binnen én buiten de universiteit.
04-09-2023 15:00
Einddatum
04-09-2023 16:15
Locatie

De polarisatie in de samenleving neemt toe. Bij deze opening van het nieuwe academische jaar houden collegevoorzitter Geert ten Dam en burgemeester Femke Halsema een pleidooi voor respect, begrip en ruimte voor het onderlinge debat, binnen én buiten de universiteit. Juist academici moeten een constructieve dialoog mogelijk maken.

Je bent van harte uitgenodigd om deze opening bij te wonen.

• Collegevoorzitter Geert ten Dam over tolerantie en academische vrijheid
  • Burgemeester Femke Halsema gaat tijdens haar speech in op het belang van publieke intellectuelen
  • Muzikale intermezzo's door leden van het Studentenkoor Amsterdam en het Sweelinck Orkest
  • Repair movement: Bike Kitchen UvA
  • Milieuchemicus Antonia Praetorius, geograaf Lies Jacobs, junior onderzoeker Bernou Boven en 100 burgers jagen op microplastics in het waswater
  • UvA-geheimen: het Technologie Centrum

Na afloop is er gelegenheid om na te praten tijdens de borrel in het Maagdenhuis.

Warm welkom op de campus

Ook op de campussen vieren we de start van het Academisch Jaar 2023-2024. Tussen 8.30 uur en 14.00 uur word je warm welkom geheten met een rode loper en een shot energie om het studiejaar goed te beginnen. Ben je op de campus, kom dan langs voor een kop koffie, sapje en een (frisse) versnapering!