Afbeelding: Freepik

Eerste editie: Prompting in ChatGPT

Laatst gewijzigd op 02-11-2023 17:31
Het doel van deze workshop is om je te leren effectieve prompts te formuleren in ChatGPT en om je vaardigheden uit te breiden. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om je nieuw geleerde vaardigheden toe te passen op je artikelen/scriptie.
Startdatum
01-12-2023 13:00
Einddatum
01-12-2023 14:00

Focus Room C 1.01, Universiteitsbibliotheek, Singel 425, 1012WP Amsterdam

Afbeelding: Freepik

Weet je ongeveer wat het onderwerp van je volgende paper gaat zijn, maar loop je vast bij het structureren van je ideeën tot een samenhangend stuk tekst? Leer hoe je duidelijke en precieze prompts kunt formuleren in ChatGPT die je kunt toepassen op je eigen geschreven werk, om zo een sparringpartner te creëren die feedback kan geven zodat jij jouw idee kan uitwerken tot een paper of scriptie. Bovendien kunnen deze prompts je helpen bij een writer's block door te dienen als inspiratiebron.

Praktische informatie

Het doel van deze workshop is niet alleen om je te leren effectieve prompts te formuleren in ChatGPT, maar ook om je vaardigheden uit te breiden en je de mogelijkheid te bieden je nieuw geleerde vaardigheden toe te passen op je eigen cursuswerk. De workshop bevat een groot praktisch gedeelte, daarom vragen we je om een kort stuk tekst mee te brengen, bij voorkeur een inleidende alinea of een samenvatting van een paper die je net bent begonnen (ongeveer 100 woorden), zodat je prompttechnieken kunt gebruiken om je idee verder uit te werken tot een paper. We zullen een vervangende tekst verstrekken als je er geen hebt meegenomen.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek