Event

De HvA/UvA Cyber-Challenge 2022

Laatst gewijzigd op 07-11-2022 12:07
Hou je van gamen of puzzelen of ben je een ethisch hacker-in-spe? Doe dan mee met de HvA/UvA Cyber-Challenge 2022. Let op: de eerste ronde start op 14 november.
Startdatum
14-11-2022
Einddatum
20-11-2022

Online

Ter voorbereiding voor de landelijke SURF CTF event heeft het HVA/UVA een eigen Cyber-Challenge georganiseerd om leerlingen en docenten te selecteren. Lijkt het jou ook leuk om je eigen hacking skills op de proef te stellen, en daarmee toffe prijzen te winnen. Schrijf je dan in voor de UVA/HVA 2022 CTF, en wie weet ga jij straks de strijd aan met andere spelers uit heel Nederland.

Wat is de Cyberchallenge?

Tijdens de HvA/UvA Cyber-Challenge, een eigen Capture the Flag-event, kun je tijdens uitdagende opdrachten nieuwe hackingtechnieken leren. Bij deze challenges is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk goed verstopte flags verzamelt waarmee je punten verdient. De speler met de meeste punten in een zo kort mogelijke tijd wint de challenge.

Waarom deze CTF?

Het doel van dit evenement is het verbreden van kennis en vaardigheden op het gebied van security & hacking, maar ook het bewust worden van security-kwetsbaarheden in het algemeen. Bovendien bouwen we gezamenlijk een community op van mensen die geïnteresseerd zijn op het gebied van security & hacking. Daarnaast is het natuurlijk een enorme eer om je eeuwige roem te kunnen vergaren op landelijk niveau. Want de beste deelnemers (studenten en medewerkers) van de HvA/UvA Cyber-Challenge 2022 kunnen -als ze dat willen- de UvA en HvA vertegenwoordigen op de SURFnet CTF Challenge in december.

Wat heb je nodig om mee te doen?

• Een computer/laptop met een goede internetverbinding.
  • Een 'hacker-pseudoniem'.
  • Jouw interesse en aanwezigheid!

Wanneer?

De HVA/UVA Cyber Challenge zal plaatsvinden in de week van 14 November en is volledig online te doen.

Geïnteresseerd? Aanmelden gaat snel en eenvoudig