Gratis downloadbare software voor UvA-studenten

Laatst gewijzigd op 27-02-2024 12:36
De UvA biedt diverse software aan die je gratis kunt downloaden. Je kunt deze software gebruiken zolang je aan de UvA studeert.

De meestgebruikte software en apps, als Microsoft Office, Teams, Zoom en OneDrive vind je op de pagina ICT, accounts en apps. Hieronder vind je de overige software en apps die je als UvA-student kunt gebruiken door ze te downloaden op je computer.

Downloadbare software

De software valt onder de licentieovereenkomsten die zijn afgesloten tussen de leveranciers en de UvA. Door het downloaden en/of installeren ga je akkoord met de licentievoorwaarden. De software is strikt voor persoonlijk gebruik en mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld, op welke manier dan ook.

Op de UvA-computers staat ook veel software die je gratis kunt gebruiken. Werk je liever op je eigen computer, kijk dan ook eens op apps.uva.nl. Via deze virtuele omgeving heb je toegang tot diverse softwareprogramma's en apps. Ben je op zoek naar een specifiek programma dat je niet gratis kunt downloaden of via apps.uva.nl kunt gebruiken? Misschien kun je het via webshop SURFspot aanschaffen via een gereduceerd tarief.

Servicedesk ICT Services

De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.

Contactgegevens

De Servicedesk ICT Services is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

phoneBellen+31 (0)20 525 1402