Informatie

Van 29 maart t/m 1 april zijn de meeste UvA-gebouwen en voorzieningen dicht ivm Pasen. Sommige UB-locaties blijven open.

Informatie

Opleidingscommissie

De Opleidingscommissie heeft jou nodig!

Gepubliceerd op 18-08-2022 15:38
Wil jij actief bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van jouw opleiding? Meld je dan aan als lid van jouw Opleidingscommissie.

Wat is een Opleidingscommissie?

Een OC is een medezeggenschapsorgaan dat voor de helft uit studenten en voor de helft uit docenten bestaat.

Wat doet een OC?

De Opleidingscommissie vertegenwoordigt de studenten en docenten van de opleiding door te adviseren  over de kwaliteit en het beleid van de opleiding.

• De OC brengt advies uit over de Onderwijs- en Examenregeling van de opleiding
  • De OC bewaakt de kwaliteit van de opleiding
  • De OC adviseert over  onderwijsaangelegenheden van de opleiding
  • De OC draagt actief bij aan onderwijsverbetering
  • De OC onderhoudt een goede relatie met de achterban

Wat levert het jou persoonlijk op?

• Je doet bestuurlijke ervaring op
  • De meeste studentleden van een OC komen in aanmerking voor een bestuursbeurs

Meer weten en/of aanmelden als lid

Ga naar https://student.uva.nl/onderwerpen/opleidingscommissie en selecteer jouw opleiding.