info-circle
student.uva.nl is vernieuwd. Lees meer...
Welke opleiding volg je?

Wachtwoord van je UvAnetID wijzigen

Laatst gewijzigd op 01-08-2022
Je kan het wachtwoord van je UvAnetID op ieder moment wijzigen. Houd er wel rekening mee dat je je nieuwe wachtwoord overal opnieuw moet invoeren.
Toon informatie specifiek voor jouw opleiding
Nu zie je algemene informatie op deze site. Kies je opleiding om ook informatie te zien die specifiek voor jouw opleiding geldt, zoals deadlines, regelingen en contactgegevens.
Welke opleiding volg je?

Stappenplan wachtwoord van je UvAnetID wijzigen

Nieuw wachtwoord werkt niet

Werkt je nieuwe wachtwoord van je UvAnetID niet direct? Probeer dan na een half uur nog een keer in te loggen met je nieuwe wachtwoord en loop alle stappen nog eens na. 

Lukt het nog niet? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services

Jaarlijks je wachtwoord wijzigen

Alle UvA-studenten en medewerkers moeten jaarlijks (of vaker indien nodig) het wachtwoord van hun UvAnetID wijzigen om veilig digitaal te werken. 

Je krijgt automatisch bericht (+ een reminder) als je je wachtwoord moet wijzigen. Geef je geen gehoor aan dit bericht, dan verloopt je wachtwoord automatisch en veroorzaakt dit een tijdelijke blokkade van je UvAnetID account. Zodra je je wachtwoord wijzigt, wordt de blokkade opgeheven en kan je weer gebruikmaken van je UvAnetID.

Contact

Servicedesk ICT Services

De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.

Contactgegevens

De ICT Servicedesk is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

phoneBellen+31 (0)20 525 1402