Een sterk wachtwoord telt minstens 12 karakters! Lees ook de andere tips voor een sterk wachtwoord.
Werkt je nieuwe wachtwoord van je UvAnetID niet direct? Probeer dan na een half uur nog een keer in te loggen met je nieuwe wachtwoord en loop alle stappen nog eens na.
Lukt het nog niet? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services.
Alle UvA-studenten en medewerkers moeten jaarlijks (of vaker indien nodig) het wachtwoord van hun UvAnetID wijzigen om veilig digitaal te werken.
Je krijgt automatisch bericht (+ een reminder) als je je wachtwoord moet wijzigen. Geef je geen gehoor aan dit bericht, dan verloopt je wachtwoord automatisch en veroorzaakt dit een tijdelijke blokkade van je UvAnetID account. Zodra je je wachtwoord wijzigt, wordt de blokkade opgeheven en kan je weer gebruikmaken van je UvAnetID.
De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.
De Servicedesk ICT Services is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.