Informatie

Van 29 maart t/m 1 april zijn de meeste UvA-gebouwen en voorzieningen dicht ivm Pasen. Sommige UB-locaties blijven open.

Informatie

Voornamen, achternaam en geslacht wijzigen

Laatst gewijzigd op 19-02-2024 15:10
De UvA houdt de persoonsgegevens aan die we vanuit de BPR ontvangen. Je officiële voornamen, achternaam en geslacht kun je via de gemeente wijzigen.

Wijzigingen in officiële voornamen, achternaam of geslacht worden automatisch in StudielinkExterne link en SIS Externe linkdoorgevoerd op het moment dat de gegevens zijn gewijzigd in de Basisregistratie Personen (BRP).

Voor het wijzigen van je officiële voornamen, achternaam of geslacht moet je dus in de meeste gevallen een afspraak maken bij de gemeenteExterne link.

Controleer of je zelf je gegevens kan wijzigen

Log in op StudielinkExterne link en ga naar het tabblad 'Gegevens' om de verificatiestatus van je gegevens te bekijken:

• Persoonsgegevens niet geverifieerd (gecontroleerd):
    Je kan je persoonsgegevens zelf wijzigen via Studielink. Pas de gegevens aan die niet correct zijn.
  • Persoonsgegevens geverifieerd (gecontroleerd) door de BRP:
    Maak voor het wijzigen van je gegevens een afspraak bij de gemeenteExterne link. De wijziging wordt vanuit de Basisregistratie Personen (BRP) automatisch worden doorgegeven aan Studielink.
  • Persoonsgegevens geverifieerd (gecontroleerd) door de UvA:
    Geef de wijziging door via Studielink. Lukt dat niet? Neem contact op via dit formulier om je gegevens te wijzigenExterne link.

Geen Studielinkaccount?

Heb je geen Studielinkaccount? Gebruik dit formulier om je gegevens te wijzigenExterne link.

Central Student Service Desk (CSSD)

Heb je algemene vragen over studeren aan de UvA, zoals over in- of uitschrijven of collegegeld? Neem contact op met de CSSD.