Om in te loggen bij Outlook gebruik je je e-mailadres (als gebruikersnaam) en hetzelfde wachtwoord als van je UvAnetID. Als je nog geen tweestapsverificatie hebt ingesteld, doe dat dan eerst voordat je het UvA-e-mailadres gebruikt.
De UvA ziet mail als een belangrijk communicatiemiddel en verstuurt alle informatie over je opleiding per e-mail. Controleer daarom regelmatig je UvA-mailbox of je privé-e-mailadres, zodat je niets mist.
Als je Hotmail, Live Mail, MSN Mail of Gmail gebruikt, let er dan op dat e-mails die de UvA je stuurt niet altijd aankomen of in de spam-map belanden. Check dit regelmatig en markeer de UvA als vertrouwde afzender.
Je hebt altijd toegang tot je mail via outlook.office.com. Wil je de Outlook-app gebruiken, dan vind je op de supportpagina's van Microsoft hoe je die (en andere apps van Microsoft 365) instelt op je apparaten.
POP3 en IMAP voldoen niet aan de beveiligingseisen en zijn daarom niet beschikbaar.
Je kunt maximaal 250 adressen per uur mailen. In één bericht met 250 adressen in de to/cc/bcc, of meerdere berichten met minder geadresseerden. Een distributielijst of groep uit het gedeelde adresboek geldt als één geadresseerde. Als je over deze limiet gaat, kun je 24 uur niet mailen naar e-mail adressen buiten de UvA. Vastgehouden berichten kun je opnieuw verzenden als de blokkade is opgeheven en rekening houdend met de limiet.
Als je je uitschrijft als student, kun je je UvA-e-mailadres gebruiken zolang je UvAnetID geldig is. Hierna wordt je UvA-e-mailaccount afgesloten.
De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.
De Servicedesk ICT Services is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.