Support bij vragen en zorgen over de demonstraties

Laatst gewijzigd op 23-05-2024 15:57
De demonstraties bij de UvA hebben impact. Komen er bij jou vragen naar boven? Maak je je zorgen over de situatie? Je kunt op verschillende plekken terecht voor support.

Bij noodgevallen

Bij acute fysieke bedreiging of noodgevallen bel je de beveiliging.
Dit nummer is niet bedoeld voor algemene, niet-acute vragen over veiligheid.

Bij psychische nood

Ervaar je door de huidige situatie psychische klachten? Dan kun je een eenmalig opvanggesprek aanvragen met de studentenpsychologen. Stuur daarvoor een mail naar studentenpsychologen@uva.nlExterne link

Je kunt ook een afspraak maken voor een regulier adviesgesprek. Daarin maak je samen met een studentenpsycholoog een inschatting van je problemen en welk soort ondersteuning daar het beste bij past. Dat kan een aantal individuele gesprekken zijn met één van onze psychologen, of deelnemen aan een workshop of groep. Ga voor het aanvragen van zo’n adviesgesprek naar de pagina studentenpsychologen.

Heb je vooral behoefte aan een luisterend oor, bel dan met All EarsExterne link, een initiatief van psychologiestudenten.

Buiten de UvA kun je ook terecht bij SlachtofferhulpExterne link.

Problemen met je studie

In de meeste gevallen is de studieadviseur van je opleiding de eerst aangewezen persoon om je situatie mee te bespreken.

Je kunt ook een afspraak maken met een van de studentendecanen. Zij bieden een luisterend oor en ondersteunen bijvoorbeeld met begeleiding bij zorgen over studievoortgang. Deze gesprekken zijn altijd vertrouwelijk.

Ongewenst gedrag

Heb je te maken met ongewenst gedrag door docenten, studenten of anderen met wie je te maken hebt in verband met je studie? Dan kun je terecht bij een van de vertrouwenspersonen. Die zijn er voor iedereen die bij de UvA studeert.

Klacht indienen over politiegeweld

Je vindt meer informatie op de website van de politieExterne link

Veelgestelde vragen

Op uva.nl/demonstratiesExterne link vind je meer informatie en duiding met betrekking tot de demonstraties en over de huidige situatie op de campus.