Diversiteitsprogramma’s, trainingen en projecten

Laatst gewijzigd op 26-03-2024 17:51
Er zijn op de UvA mentor- en talentprogramma’s voor studenten in alle fasen van hun studie. Ook zijn er andere projecten om te zorgen voor meer diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid.

UvA-brede programma's

Get Ready!

Voor studenten die als eerste in hun familie gaan studeren, heeft de UvA het driedaagse zomerprogramma Get Ready!Externe link Daar kun jij alvast wennen aan de universiteit en extra goed voorbereid starten aan je studie.

Meet Your Mentor

Het Meet Your Mentor programma koppelt derdejaars bachelor en masterstudenten met een niet-westerse achtergrond aan een mentor uit het bedrijfsleven. Met hulp van een mentor kun jij je beter voorbereiden op het leven na je studie en ontdekken wat er in jouw toekomst mogelijk is.

Baanbrekers

Baanbrekers organiseert gezellige bijeenkomsten voor en door studenten die als eerste in hun familie naar de universiteit gaan. Bij Baanbrekers kun jij andere studenten met gelijke ervaringen leren kennen en samen met hun aan jouw (studie)talenten werken.

Landelijke projecten

ECHO Award

De ECHO AwardExterne link is een landelijke prijs die elk jaar wordt uitgereikt aan studenten met een niet-westerse achtergrond, die zich inzetten voor het inclusiever maken van de wereld. De Universiteit van Amsterdam mag elk jaar studenten nomineren, die dan kans maken op een volledig verzorgde summer course aan de University of California in Los Angeles.