Informatie

Van 29 maart t/m 1 april zijn de meeste UvA-gebouwen en voorzieningen dicht ivm Pasen. Sommige UB-locaties blijven open.

Informatie

Collegegeld betalen: je werkgever betaalt

Laatst gewijzigd op 10-10-2023 16:47
Je werkgever kan op twee manieren je collegegeld betalen, via overschrijven of factuur.

Een werkgever kiest zelf welke manier de voorkeur heeft:

Belangrijk om te weten

• Je bent er zelf verantwoordelijk dat het bedrag op tijd wordt betaald.
  • Zorg er in alle gevallen voor dat de UvA je betaling uiterlijk de laatste dag voor de start van je studie ontvangt.

De UvA is mijn werkgever

Werk je bij de UvA, en ga je een opleiding volgen aan de UvA die de UvA voor je vergoedt? Dan verloopt de betaling van het collegegeld als volgt:

• Kies in Studielink voor 'Betaling op andere wijze'.
  • Vraag een factuur van het collegegeld aan via de Digitale Student Service DeskExterne link;
  • Vraag een voorschot van het collegegeld aan via de ZelfbedieningExterne link. Ga naar 'Mijn meldingen en aanvragen' > 'Voorschot aanvragen';
  • Vul achter ‘Omschrijving’ ‘Voorschot studiekosten en studie’ in en geef de kostenplaats van je afdeling op. Weet je de kostenplaats niet, vraag deze dan op bij je leidinggevende;
  • Je ontvangt het voorschot binnen 10 werkdagen op je rekening;
  • Maak vervolgens het ontvangen voorschot vóór 1 september over naar NL26DEUT0436855232 t.n.v. Universiteit van Amsterdam te Amsterdam en vermeld op de overschrijving je achternaam en studentnummer (Jansen 12345678). Zonder deze gegevens kan de UvA je betaling niet verwerken;
  • Verreken het voorschot met je uiteindelijke declaratie in de ZelfbedieningExterne link. Ga naar 'Mijn meldingen en aanvragen' > 'Voorschot verrekenen'. Voeg de factuur en een bewijs van betaling toe.

Central Student Service Desk (CSSD)

Heb je algemene vragen over studeren aan de UvA, zoals over in- of uitschrijven of collegegeld? Neem contact op met de CSSD.