Bezwaar maken tegen een besluit
Laatst gewijzigd op 19-10-2024 16:12
Ben je het niet eens met een besluit van of namens het College van Bestuur, bv. over in- of uitschrijving, de hoogte van het collegegeld of een financiële voorziening? Je kan bezwaar maken.
Toon informatie voor jouw opleidingof
Welke opleiding volg je?
Voorbeelden van zaken waarvoor je een bezwaarschrift kunt indienen:
- inschrijving als student of extraneus
- inschrijving op grond van een buitenlands diploma
- beëindiging van de inschrijving als student
- voldoening, vrijstelling, vermindering of terugbetaling van collegegeld
- toekenning en afwijzing bijdrage uit het profileringsfonds
- toekenning en afwijzing bijlage uit bestuursbeurs
- weigering inschrijving op grond van deficiënte vooropleiding
Maak bezwaar binnen 6 weken
Maak bezwaar binnen zes weken na de bekendmaking van het besluit.
Bezwaarschrift indienen
Je kan een bezwaarschrift per post of via het digitaal loket indienen bij de Geschillenadviescommissie studentenbezwaren. Het bezwaarschrift bevat tenminste:
- je volledige naam en adresgegevens
- de datum
- de redenen van het bezwaar
- een omschrijving of afschrift van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
Post
Stuur je bezwaarschrift op naar:
Universiteit van Amsterdam
t.a.v. Geschillenadviescommissie studentenbezwaren
Postbus 19268
1000 GG Amsterdam
Of gebruik het digitaal loket.
Digitaal loket
- Heb je een UvAnetID? Gebruik dit formulier
- Heb je geen UvAnetID? Gebruik dan dit formulier
Zodra je het formulier indient, krijg je automatisch een ontvangstbevestiging toegezonden per e-mail. In die e-mail staat meer informatie over de vervolgprocedure.
Kijk ook bij
Contact
Juridische Zaken
Heb je vragen? Neem dan contact op met de afdeling Juridische Zaken.