Studenten in gesprek

Word de nieuwe studentassessor bij Economie en Bedrijfskunde

Gepubliceerd op 15-05-2024
Elk jaar wordt een studentassessor benoemd. De studentassessor slaat een brug tussen studenten en de onderwijsdirecteuren.
Clara van Vliet, student-assessor

De vacature voor studentassessor bij Economie en BedrijfskundeExterne link staat nu open voor sollicitaties tot 28 mei. Wij spraken met de huidige studentassessor Clara van Vliet over haar ervaringen en waarom je zou moeten solliciteren naar deze functie.

Wat heb je geleerd in je rol als studentassessor?

Als studentassessor vertegenwoordigde ik het perspectief van studenten in het proces van het ontwikkelen van onderwijsbeleid bij Economie en Bedrijfskunde. Ik kon bijdragen aan belangrijke discussies en beslissingen. Deze rol heeft me veel geleerd over het belang van studentenvertegenwoordiging. Ik merkte dat de stem van studenten erg gewaardeerd wordt. Ik voelde me aangemoedigd om mijn ideeën en perspectieven te delen, zelfs in vergaderingen met mensen die aanzienlijk meer ervaring hadden. Over het geheel genomen was de betrokkenheid bij het beleidsvormingsproces een zeer inzichtelijke en waardevolle ervaring. Het gaf me meer inzicht in hoe een grote organisatie als de universiteit werkt.

Op welke prestaties ben je het meest trots?

Ik was betrokken bij veel beleidsprocessen op de lange termijn, dus het is moeilijk om één prestatie aan te wijzen. Als ik één ding zou moeten noemen, zou het mijn bijdrage aan het sociale veiligheidsbeleid zijn. Ik denk dat het een van de belangrijkste dingen is om te waarborgen als universiteit.

Waarom zouden studenten moeten overwegen om te solliciteren naar deze functie?

Je zou zeker moeten overwegen om te solliciteren naar deze functie als je gepassioneerd bent over het bijdragen aan de onderwijskwaliteit van niet alleen je eigen opleiding, maar alle opleidingen bij Economie en Bedrijfskunde. Als je studenten wilt vertegenwoordigen en je ideeën wilt laten horen in vergaderingen met bijvoorbeeld de decaan en de onderwijsdirecteuren, moet je zeker solliciteren!