UvA EB ontvangt EQUIS-heraccreditatie voor 5 jaar

Gepubliceerd op 20-03-2024
De EQUIS Accreditation Board heeft heraccreditatie verleend aan UvA Economie en Bedrijfskunde (UvA EB) voor een periode van 5 jaar. Dit is een bekroning voor alle medewerkers en studenten. UvA EB behoudt hiermee de prestigieuze Triple Crown’ accreditatie door AACSB, AMBA en EQUIS.
Logo EQUIS accredited

Een commissie van 3 internationale decanen van Europese business schools en een vertegenwoordiger uit het bedrijfsleven bezocht UvA EB in december 2023. Drie dagen lang hielden zij interviews met vertegenwoordigers van het management, de onderwijs- en onderzoeksdirecteuren, academische staf, ondersteunend personeel, studenten, externe relaties en alumni. Het bezoek was een groot succes.

De commissie is onder de indruk van de hoge kwaliteit van het onderwijs, baanbrekend onderzoek en de impact van studenten, medewerkers en alumni.

Volgens de commissie is UvA EB ‘een business school met een hoge reputatie’. De sterke onderzoeksreputatie, het hoge onderwijsniveau, de hoge mate van internationalisering en de hoge mate waarin ERS (ethics, responsibility and sustainability) terugkomt in onderwijs en onderzoek werden door de commissie als zeer sterke punten ervaren.

Ik ben blij met de heraccreditatie van EQUIS voor 5 jaar. Alle collega’s, studenten en de UvA EB Raad van Advies bedankt voor de hulp bij het bereiken van dit fantastische resultaat. Het was een werkelijk inzichtelijke reis die ons heeft geholpen onze strategie en ons beleid aanzienlijk te verbeteren. We kijken ernaar uit om onszelf verder te verbeteren met als doel het best mogelijke positieve effect te hebben op de samenleving door onderwijs, onderzoek en impact.
Roel BeetsmaDecaan