Tentamenperiode (t/m 30 mei): controleer de openingstijden voordat je vertrekt

Gepubliceerd op 22-05-2024
Tot en met 30 mei is de Bibliotheek langer geopend. Controleer echter de openingstijden, aangezien deze dagelijks kunnen veranderen. Om je te helpen met concentreren, kun je deelnemen aan begeleide studiesessies. Voor ontspanning kun je op 28 mei deelnemen aan het UB Diner.

Openingstijden en drukte-indicatoren

Afbeelding: Bibliotheek

Tijdens de tentamenperiode is het vooral belangrijk om van tevoren te weten welke locatie het minst druk is. Zie voor de gewijzigde openingstijden en drukte-indicatoren de studieplekkenpaginaExterne link en houd de informatieschermen op de campus in de gaten voor de extra studiezalen.

Voor het boeken van samenwerkruimtes of studiekabinetten, zie UvA SpacefinderExterne link, informeer bij je studievereniging of aan de bibliotheekbalie.

Universiteitskwartier, 460 meer studieplekken in het weekend

Het P.C. Hoofthuis is in het weekend van 25 en 26 mei open.. In totaal zijn er 460 extra studieplekken beschikbaar. Toegang is alleen mogelijk op vertoning van een geldige UvA studentenpas. Hierbij ook een herinnering om de openingstijden te controleren voordat je naar de Bibliotheek gaat.

REC V, 800 extra studieplekken

Afbeelding: Marta Adsarias

Van maandag 27 t/m donderdag 30 mei kan je op Roeterseilandcampus ook studeren in REC V. 800 extra studieplekken zijn beschikbaar, met uitgebreide openingstijden.

Toegangsbeleid aangescherpt

Tijdens tentamenperiodes geldt een aangescherpt toegangsbeleidExterne link. Houd er rekening mee dat de Bibliotheek alleen toegankelijk is met een geldige UvA studenten- of medewerkerskaart. Let op, toegang is alleen maar mogelijk met je fysieke pas.

Begeleide studiesessies

Afbeelding: Wouter van der Wolk

Als je tijdens de tentamenperiode maximale concentratie wilt bereiken, is het mogelijk om deel te nemen aan begeleide studiesessies. Deze sessies worden gehouden tot en met donderdag 30 mei van 10:00 tot 22:00 uur (ook tijdens het weekend) en worden geleid door een studentenhost.

Begeleid studeren vindt plaats in teamverband in de speciale Focus Room (kamer C.1.01) van de UB Singel, of online via Microsoft Teams. Een toegewijd team van studentenhosts staat klaar om deze studiesessies succesvol te begeleiden.

Er wordt gewerkt volgens een vast dagprogramma waarin naast studeren ook ruimte is voor pauzes, reflectie, samenwerking en informatie-uitwisseling.

Geef je voor de ‘Exam SessionsExterne link’.

Schuif aan bij het UB Diner met als thema reizen

Afbeelding dank aan KLM.

In de aankomende tentamenperiode is er weer een UB Diner. Een gezellig etentje van een uur met andere studenten, waarbij je meteen wat kennis opdoet over de collectie kookboeken van de Bibliotheek.

De maaltijd is geïnspireerd op een recept van KLM uit de jaren '50, en je kunt tijdens een potje 'PimPamPet' een prachtig kookboek uit de collectie winnen. Daarna kun je weer vol nieuwe energie aan je studie beginnen. Kosten: 5 euro.

Koop je kaartje hierExterne link.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek