Nieuwe gebruikersnaam studenten PC’s Amsterdam UMC

Gepubliceerd op 22-04-2024 01:00
Alle AMC-gebruikersnamen worden vervangen door nieuwe Amsterdam UMC-gebruikersnamen. Vanaf 16 mei 2024 kun je niet meer inloggen op de studenten PC's in de Medische Bibliotheek en de computerlokalen van locatie AMC met jouw oude gebruikersnaam. Je meldt je dan aan met je nieuwe gebruikersnaam.

Je nieuwe gebruikersnaam ontvang je rond 3 mei op je UvA-e-mailadres. De afzender van deze mail is Dienst ICT Amsterdam UMC. Je wachtwoord blijft gelijk aan het wachtwoord van je huidige AMC-gebruikersnaam.

Persoonlijke documenten op je H: schijf

Eventuele persoonlijke documenten op je H: schijf worden geautomatiseerd overgezet naar Microsoft OneDrive. Je kan deze documenten vanaf 16 mei 2024 vinden op OneDrive – AmsterdamUMC -> !Oude H: schijf.

Bereid je voor

Voor een soepele overgang, bereid je de volgende acties voor:

1. Als je nog niet je AMC-gebruikersnaam hebt geactiveerd bij de ICT Servicedesk van Amsterdam UMC doe dit dan alsnog vóór de dag dat je de overstap maakt. Dan wordt ook je wachtwoord ingesteld.
  2. Stel je huidige persoonlijke instellingen en favorieten van Windows en van je Edge browser veilig door deze instellingen te documenteren en in een document op te slaan die je later kan raadplegen.
  3. Mocht je documenten hebben opgeslagen onder je AMC-account maar niet op de H-schijf, mail deze dan naar jezelf. Deze documenten worden niet gemigreerd.
  4. Plan tijd om je persoonlijke instellingen te herstellen op de dag dat je voor het eerst met je Amsterdam UMC-gebruikersnaam aanmeldt.

Bij het aanmelden

Zet bij het aanmelden het domein amsterdamumc\ voor je gebruikersnaam, anders wordt deze niet herkend.

Heb je nog vragen?

Heb je vragen of heb je ondersteuning nodig, bel tijdens kantooruren (020-44) 40000 of loop langs de balie van de ICT Servicedesk van Amsterdam UMC, locatie AMC.