Nieuw! Wetenschappelijk Bronnen Vinden FGW: Verbeter je informatievaardigheden

Gepubliceerd op 12-02-2024
Of je nu een bachelor- of masterstudent bent die aan zijn thesis begint, of een nieuwe promovendus die zijn onderzoeksvaardigheden wil verbeteren, deze workshops zijn speciaal ontworpen om jou te helpen. Wij bieden de tools en technieken die nodig zijn om snel relevante academische bronnen te vinden voor jouw onderwerp.
Afbeelding: Bibliotheek

Deze workshops zijn speciaal ontworpen voor studenten aan de Faculteit der Geesteswetenschappen die hun onderzoeksvaardigheden naar een hoger niveau willen tillen. We begrijpen dat het verzamelen van academische bronnen soms voelt als zoeken naar een speld in een hooiberg, maar vrees niet! Onze workshop voorziet je van de tools en technieken die nodig zijn om snel relevante informatie voor jouw onderwerp te vinden.

In deze twee uur durende workshop leer je hoe je effectieve zoektermen kunt gebruiken om nauwkeurige en gerichte resultaten te behalen voor jouw onderzoeksvraag. We begeleiden je bij het gebruik van verschillende zoeksystemen en databases, waarbij we laten zien hoe je optimaal gebruik kunt maken van deze hulpmiddelen om aan jouw onderzoeksbehoeften te voldoen.

Bronnen buiten de Bibliotheek

Maar wat als de benodigde primaire en secundaire literatuurbronnen niet beschikbaar zijn in onze bibliotheek? Maak je geen zorgen! We leren je hoe je toegang kunt krijgen tot deze bronnen online, zodat niets jouw academisch succes in de weg staat.

Niet alleen helpen we je bij het vinden van de benodigde informatie, maar we tonen ook hoe je jouw resultaten effectief kunt beoordelen. Je leert kritisch naar jouw bevindingen te kijken en ze veilig op te slaan voor toekomstige referentie.

Na afloop van de workshop kun jij:

Afbeelding: Bibliotheek

- Snel informatie verzamelen over jouw onderwerp;

- De juiste zoektermen gebruiken voor jouw onderzoeksvraag;

- Optimaal gebruik maken van zoeksystemen en databases voor jouw onderzoek;

- Toegang krijgen tot primaire en secundaire literatuurbronnen, zelfs als deze niet beschikbaar zijn in onze bibliotheek;

- Jouw resultaten evalueren en veilig opslaan.

Je hebt de keuze uit drie verschillende edities:

• Dinsdag 20 februari 2024, 13:00 - 15:00, zaal PCH 2.14
  • Maandag 8 april 2024, 15:00 - 17:00, zaal PCH 1.14
  • Dinsdag 14 mei 2024, 11:00 - 13:00, zaal PCH 1.14

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek