Reminder: Neem je eigen beker mee

Koffie of thee? Vergeet je beker niet!

Gepubliceerd op 26-08-2024
Friendly reminder! Vorig studiejaar zijn we op alle UvA-locaties gestopt met wegwerpbekers. Studenten en medewerkers gebruiken sindsdien een eigen herbruikbare beker. Het verwijderen van wegwerpbekers is het gevolg van de Single Use Plastic wetgeving. Ook zijn er sinds vorig jaar in de restaurants minder plastic wegwerpverpakkingen.

Sleutels, check. Mobiel, check. Beker, check!

Denk dus voordat je de deur uit gaat ook aan je beker. Deze gewoonte levert veel op voor het milieu. Afgelopen jaar gebruikten we bij de UvA ruim 2 miljoen wegwerpbekers! Na gemiddeld 10 minuten verdwijnen ze alweer in de afvalbak. Dat is dus verleden tijd! Een herbruikbare beker kan je keer op keer gebruiken en dat scheelt, als we het allemaal doen, een hele hoop afval.

Heb je geen beker?

Heb je nog geen herbruikbare beker voor koffie of thee? Je kunt op verschillende locaties een herbruikbare beker kopen, zoals de restaurants, espressobars, SchoolSupply automaten, drankautomaten en in de uva storeExterne link

Vragen?

Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de Servicedesk FS, via servicedesk-fs@uva.nlExterne link of bel +31 (0)20 - 525 1403.