Doe mee aan de UvA Trust Dynamics studie

Gepubliceerd op 22-08-2024
Vertrouwen mensen binnen de UvA elkaar, en hoe kan dit vertrouwen in de loop van de tijd veranderen? En hoe beïnvloeden maatschappelijke kwesties en mediagebruik dit vertrouwen? De Trust Research Priority Area (RPA) wil dit onderzoeken. Je wordt daarom uitgenodigd om deel te nemen aan hun Trust Dynamics Studie.

Jouw ervaringen en inzichten zijn, als onderdeel van onze UvA-gemeenschap, onmisbaar om de dynamiek van vertrouwen binnen onze universiteit te begrijpen. De gebeurtenissen binnen en buiten de universiteit van de afgelopen tijd, kunnen een teken zijn dat er minder vertrouwen is tussen mensen en groepen binnen de UvA en daarbuiten. De complexe mix van factoren achter deze ontwikkeling is nog niet volledig duidelijk en moet daarom onderzocht worden.

De Trust Research Priority Area (RPA)Externe link voert een onderzoek uit naar de factoren die de dynamiek van vertrouwen beïnvloeden. Ze zijn een onafhankelijk en bottom-up collectief van UvA-onderzoekers die de dynamiek van vertrouwen in de digitale samenleving bestuderen. Deze studie duurt slechts 10 tot 15 minuten en je kunt deze eenvoudig invullen.

Vul de survey inExterne link

Omdat dit een longitudinaal onderzoek is, zal de RPA je over zes maanden en een jaar opnieuw benaderen.

Waarom deze enquête invullen?

Door deze enquête in te vullen, help je de RPA beter te begrijpen welke factoren vertrouwen binnen de UvA beïnvloeden. Dit begrip is belangrijk als we een gezonde gemeenschap willen (her)opbouwen door vertrouwen onder onze studenten, medewerkers en anderen te herstellen en te vergroten.

Meer informatie

De vragenlijst is ontworpen om maximale privacy voor elke deelnemer te waarborgen. De Ethische Commissie van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de UvA heeft het onderzoek goedgekeurd en de RPA heeft meerdere belanghebbenden geraadpleegd om mogelijke vooroordelen te identificeren en de neutraliteit van de enquêtevragen te waarborgen.

De RPA is toegewijd aan het delen van haar data, analyseproces en resultaten met de bredere UvA-gemeenschap en aan het bespreken van de resultaten binnen deze gemeenschap. Neem contact op met de leden van de RPA door een e-mail te sturen naar trust-rpa@uva.nlExterne link voor opmerkingen, vragen of klachten.