Informatie

De openingstijden van de UB op 18, 19 en 20 mei kunnen afwijken. Ga naar uva.nl/studieplekExterne link voor actuele informatie.

Informatie

Roeterseilandcampus

Demonstratie Roeterseilandcampus

Gepubliceerd op 06-05-2024
Op dit moment wordt er op het grasveld op de Roeterseilandcampus een pro-Palestijnse demonstratie gehouden. De twee bruggen naar het grasveld zijn door de demonstranten afgesloten maar voorbijgangers worden wel doorgelaten. Ook zijn er tenten opgezet. Op de UvA is ruimte om te demonstreren, maar volgens de huisregels is overnachten niet toegestaan.

Studenten en medewerkers kunnen contact opnemen met een speciaal telefoonnummer 020 525 6260 waar zij zich kunnen melden als zij zich niet veilig voelen.

Als academische gemeenschap hebben wij samen een verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat analyse en dialoog op een respectvolle, inclusieve en pluralistische manier verlopen. We vertrouwen erop dat iedereen meehelpt om ook dit gesprek op een open, respectvolle en geïnformeerde wijze te voeren. We mogen het met elkaar oneens zijn, maar zonder daarbij de ervaring en pijn van de ander te negeren of te ontkennen, of elkaar te discrimineren.