Zó kom je in de FSR 2023/2024

Gepubliceerd op 22-03-2023 17:04
Heb jij interesse om iets bij te dragen aan je faculteit én ben je op zoek naar een uitdagende en gezellige ervaring?

Ben je student aan de FNWI, een kritische denker, flexibel en geïnteresseerd om iets bij te dragen aan het beleid binnen jouw faculteit? Dan is de studentenraad iets voor jou!

Als raadslid overleg je namens de studenten van de faculteit met de decaan over het faculteitsbeleid. Lees meer over wat de studentenraad doet.

Daarnaast zijn er voor jou als raadslid nog vele andere voordelen, zoals:

• een aanbevelingsbrief van de decaan;
  • een goede bestuurservaring;
  • veel leuke uitjes;
  • een uitgebreid netwerk;
  • een koffiepas;
  • gezellige (gratis) raadsweekenden;
  • een bestuursbeurs;
  • een mooie toevoeging op je CV!

Hoe word ik raadslid?

Om raadslid te kunnen worden moet je je bij een bestaande studentenpartij aansluiten of zelf een nieuwe (eenmans)partij oprichten. Dit kun je doen tot uiterlijk 10 april. Let op: sommige partijen hebben een eerdere deadline. In mei, tijdens de verkiezingsweek, kunnen alle studenten van de faculteit stemmen op hun favoriete kandidaat. Op de FNWI zijn op dit moment twee partijen actief in de raad: LiefExterne link en SLAAFSExterne link.

Aarzel niet om je aan te melden als raadslid voor de FSR FNWI 23/24. De deadline is 10 april. Mocht je nog vragen hebben over de studentenraad, neem dan gerust contactExterne link op of kom langs in A0.10.

Kijk ook bij