Vaar mee met de UvA tijdens de Canal Parade 2023!

Gepubliceerd op 05-04-2023 13:33
Op zaterdag 5 augustus vaart UvA Pride samen met de VU, HvA, Inholland en het ROC Amsterdam mee met de Canal Parade tijdens Pride Amsterdam. Met het thema ‘#YouAreIncluded’ viert de Pride dit jaar individuen en groepen die vechten voor gelijke rechten. Vier jij dit met hen mee?

Er zijn 20 plekken op de boot te verloten! Laat UvA Pride voor 1 mei weten waarom jij een plekje wilt hebben en misschien gooi jij op 5 augustus wel samen met hen de trossen los.

Pride Amsterdam gaat traditiegetrouw van start met de Pridewalk op zaterdag 22 juli, en duurt dit jaar 14 dagen! De wereldberoemde botenparade op 5 augustus kan daarbij niet ontbreken. ‘We zijn heel blij dat de UvA ook dit jaar weer mee vaart met de onderwijsboot’, vertelt Jesper van de Vooren (bestuurslid UvA Pride). ‘Door de samenwerking met de andere Amsterdamse onderwijsinstellingen bieden we studenten en medewerkers de kans om deel uit te maken van dit belangrijke en bijzondere feest. Het gaat deze dag niet alleen om de LGBTQIA+ emancipatie, maar ook echt de viering dat iedereen zichzelf kan en mag zijn. Precies waar de UvA ook voor staat. '

Zo vaar jij mee

Wil jij met de onderwijsboot meevaren tijdens de Canal Parade op zaterdag 5 augustus? Schrijf dan een (korte!) motivatie en stuur deze voor maandag 1 mei om 11:00 op naar pride@uva.nlExterne link. Houd ook alvast de avond van 15 juni vrij, zodat je de kick-off van de Pride festiviteiten kunt bijwonen.