Gedekte tafel met kaarsen

UvA Voedselbankactie 2023: help alle Amsterdammers aan mooie feestdagen

Gepubliceerd op 23-11-2023
De feestdagen staan voor de deur en dat kan maar één ding betekenen: gezellig met z’n allen tafelen. Help ons ervoor te zorgen dat alle Amsterdammers tijdens de feestdagen én daarna genoeg eten op tafel kunnen zetten en doe mee aan de UvA Food Drive, onze actie voor de Voedselbank.

De afgelopen zeven jaar heeft de Faculteit Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam elk jaar een actie georganiseerd voor de Voedselbank Amsterdam. Door geld en voedsel te doneren in december, hopen we zo ons steentje bij te dragen aan mooie feestdagen voor alle Amsterdammers. Dit zouden we niet kunnen doen zonder jouw hulp.

Iedereen kan meedoen

Om de actie nog succesvoller te maken, kunnen de donatielinks (zie onder) worden gebruikt door iedereen, niet alleen door UvA-medewerkers. Voel je dus vrij om de links met anderen te delen – we gaan ervoor om het record van vorig jaar van €3.410 te verbreken!

Help ook mee en doneer

De Voedselbank heeft dringend geld nodig waarmee voedselpakketten gekocht kunnen worden. Doneren kan via de onderstaande links. De links werken al; je hoeft dus niet te wachten tot de actie officieel is begonnen.
Heel hartelijk dank voor je donatie, namens de Voedselbank Amsterdam.

Vragen?

Wil je graag doneren maar werken de links niet naar behoren, of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met Zeph van BerloExterne link of Marthe MöllerExterne link.

De Voedselbank heeft jouw hulp hard nodig

De Voedselbank Amsterdam is een stichting die met hulp van meer dan 400 vrijwilligers voedselpakketten maakt voor meer dan 4.500 Amsterdammers per week die niet genoeg inkomsten hebben om voldoende voedsel te kopen. Hoewel het aantal klanten van de Voedselbank sinds begin 2020 met ruim 25% is gestegen, is tegelijkertijd het aanbod van (gezond) voedsel afgenomen. De Voedselbank kan dus alle hulp gebruiken.