Pride Juice purple

Pride Juice: sap met een missie

Gepubliceerd op 19-04-2023 15:40
De queer community op het platteland merkt nog elke dag dat acceptatie niet vanzelfsprekend is. Daardoor durven sommige jongeren niet zichzelf te zijn. Pride Juice, een initiatief van Local2Local en Impact Hub Nederland, probeert daar verandering in te brengen.

De kleurrijke sappen worden door Nederlandse boeren geproduceerd en zijn vanaf donderdag 20 april te krijgen in de restaurants van Roeterseiland, Science Park en het Maagdenhuis. Een deel van de opbrengst van deze sappen gaat naar Young Gay Farmers, een organisatie die zich inzet voor de acceptatie van queer mensen op het platteland.

Helemaal jezelf kunnen zijn

Mariska (22) de oprichter van Young Gay Farmers vertelt: “Op school, op mijn werk, thuis: de boerenwereld is vooral een heterowereld. Mijn ouders durfde ik het pas op mijn negentiende te vertellen. Inmiddels ken ik meer jonge boeren die niet uit de kast durven komen. Bang voor de reactie van familie, vrienden, dorpsgenoten. Juist voor deze groep ben ik Young Gay Farmers gestart. Een veilige plek waar iedereen welkom is en zichzelf kan zijn. Iets wat helaas niet overal op het platteland gebeurt.”

Pride Juice is een 100% lokaal geproduceerde groenten- en fruitsap in de kleuren van de regenboog. Paars is de eerste kleur die verkrijgbaar is. Daarna volgen de andere kleuren. Door dit initiatief te steunen laat je duidelijk zien dat jij voor diversiteit staat.

Nieuwsgierig geworden?

Op pridejuice.nlExterne link kun je nog veel meer lezen over dit bijzondere project.

Facility Services

Facility Services regelt verschillende voorzieningen op de campus. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor vragen over de collegekaart, informatie over het reserveren van ruimtes (let op: Servicedesk-FS kan geen ruimtes reserveren) of facilitaire zaken rondom evenementen.