Presenteer jouw onderzoek op het LHBTIQA+-symposium

Gepubliceerd op 31-07-2023 12:00
Op 8 december organiseert UvA Pride samen met het LGBTI Research Network, VU Pride, de Universiteit Utrecht en de Universiteit Groningen het LHBTIQA+ symposium 2023. Doe jij (afstudeer)onderzoek naar een LHBTIQA+ onderwerp en wil je dat presenteren? Meld je dan nu aan!

Er is sprake van toenemende polarisatie in sociale, politieke, culturele, medische en juridische debatten rondom gender en seksualiteit. Deze debatten vinden ook op universiteiten plaats. Onderzoekers met een focus op LHBTIQA+ onderwerpen kunnen een belangrijke rol spelen in het uitlichten en eventueel verminderen van deze toenemende tegenstellingen.

Met dit symposium willen de deelnemende organisaties daarom de ruimte bieden aan wetenschappers van verschillende disciplines met een focus op LHBTIQA+ onderwerpen om samen te komen, belangrijke inzichten (verder) te ontwikkelen en nieuwe verbindingen te leggen tussen hun vakgebieden.

Connecting Places and Spaces

Het thema van dit symposium is ‘Connecting Places and Spaces’. Alle onderzoeken die op een brede manier kijken naar gender en seksualiteit zijn welkom, maar de focus zal liggen op onderzoek dat:

• Over nationale grenzen heen kijkt
  • Categorisering en/of identiteit bespreekt
  • Verbindingen zoekt tussen verleden, heden en toekomst
  • Kritisch perspectief biedt op het overbruggen van de kloof tussen onderzoek en praktijk

Draag bij met jouw onderzoek

Wil jij gebruik maken van een unieke kans om jouw onderzoek te presenteren aan een breed publiek, en bij te dragen aan deze belangrijke discussie? Je kunt meedoen aan dit symposium door een:

• Presentatie van een empirisch of theoretisch paper (20 minuten presentatie met 10 minuten voor vragen)
  • Voorstel voor een panel (90 minuten)
  • Presentatie van je masterscriptie (20 minuten presentatie met 10 minuten voor vragen)
  • Een optreden of andere op kunst gebaseerde presentatie (tijdsduur in overleg)

Tot 24 september 2023 kun je jouw voorstel in het Engels insturenExterne link.

Wil je aanwezig zijn?

Als je het symposium graag kosteloos wilt bezoeken, vul het online formulier inExterne link.

Stel jouw vraag

Heb je een vraag over dit symposium? Neem dan contact op met LGBTQIAresearchday.2023@gmail.comExterne link.