Download de app op je iPhone via de Apple App Store en via de Play Store op Android. Als je de app al hebt, kun je hem upgraden naar de laatste versie. De app is ook beschikbaar op tablets en laptops via de app store of door de app te installeren via je browser.
Met de vernieuwde app heb je alle UvA-zaken binnen handbereik op je homescreen, hoef je minder vaak in te loggen dan op de website en kan je pushnotificaties aanzetten. Je ontvangt dan een melding bij last-minute roosterwijzigingen en wanneer je een cijfer krijgt. Zo sta je nooit meer voor de verkeerde collegezaal en is het F5-en in SIS totdat je nieuwe studieresultaat beschikbaar is, verleden tijd.
Uit onderzoek onder studenten bleek dat de Mijn UvA-app werd gewaardeerd vanwege het rooster en de pushnotificaties over roosterwijzigingen en nieuwe studieresultaten. De app werd echter niet meer doorontwikkeld, waardoor het uiterlijk van de app en de techniek erachter waren verouderd. Het student.uva.nl-team heeft de app volledig opnieuw opgebouwd. Nu werkt de app hetzelfde als de website en zal het vanaf nu ook worden doorontwikkeld.
Deze verbeteringen zijn onderdeel van de digitale agenda. Vanuit deze digitaliseringsstrategie van de UvA wordt het hele jaar door gewerkt aan het verbeteren van alle digitale services.
Heb je vragen of opmerkingen over de nieuwe functionaliteit? Neem dan contact op met de ICTS Servicedesk.
De Servicedesk ICT Services helpt bij vragen en problemen op het gebied van ICT.